Poruchy chování na základních školách

Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou poruch chování u žáků s lehkým mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je zjistit, s jakými poruchami chování u žáků s lehkým mentálním postižením se učitelé nejčastěji setkávají, jak s těmi to žáky pracují a jaký výchovný postup preferují. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. První kapitola popisuje poruchy chování. Zaměřili jsme se zde na příčiny, klasifikaci, formy a prevenci poruch chování. Druhá kapitola se zabývá etiologií a klasifikací mentálního postižení. Ve třetí kapitole je rozpracováno vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, práce s nimi a problematika inkluze a integrace. Praktická část je zaměřena na průzkum, který byl realizování pomocí dotazníku. Z výsledků průzkumu vyplývá, že v každé třídě se najde alespoň jeden žák s poruchou chování, dále je patrné, že se u žáků s LMP poruchy chování vyskytují více u chlapců, než u dívek. Pedagogové se také shodli, že práce s těmito žáky je velmi obtížná a náročná. Výzkumného vzorku se zúčastnili třídní učitelé ze základních škol, které vzdělávají žáky s lehkým mentálním postižením. Získané poznatky vedly k sestavení navrhovaných opatření.
The bachelor thesis deals with problems of behavioral disorders of pupils with slight mental disorders. The aim of the bachelor thesis is to find out with which behavioral disorders of pupils with slightmental disorders the teachers most often encounter and how do they work with such pupils and what kind of education they prefer.The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part contains three chapters. The first chapter describes behavioral disorders. We have focused here on the causes, classification, form and prevention of behavioral disorders. The second chapter deals with the etiology and classification of mental disorders. The third chapter deals with the education of pupils with slight mental disorders, with a work with them and with the issues of inclusion and integration.The practical part is focused on the survey, which was realized by means of a questionnaire. The results of the survey show that there is at least one pupil with a behavioral disorder in each class, and it is obvious that among the pupils with slight behavioral disorders there are more boys than girls. Teachers also agreed that working with these pupils is very difficult and demanding. The sample was attended by elementary school teachers who teach pupils with slight mental disorders. The acquired knowledge led to the preparation of the proposed measures.
Description
Subject(s)
poruchy chování, formy poruch chování, prevence, náprava, lehké mentální postižení, vzdělávání žáků s LMP, behavioral disorders, forms of behavioral disorders, prevention, correction, slight mental disorders, education of pupils with slight mental disorders
Citation
ISSN
ISBN