Chování impaktoru nohy při zkouškách ochrany chodců

Abstract
Tato práce se v teoretickém úvodu zabývá stručným přehledem historie pasivní bezpečnosti včetně ochrany chodců a statistickými důvody pro zkoušky pasivní bezpečnosti. Dále jsou popsány předpisy, které se ochranou chodců zabývají a určují podmínky testů. Práce řeší testy impaktory, tedy od rozměření zón, do kterých impaktor naráží, přes podmínky testu až po výstup ze zkoušek. Tím se dostává k výzkumné části, jejíž cílem je popsat chování relativně složitého impaktoru Flex PLI na vozidle. Porovnány a popsány jsou testy na dvou konceptech automobilu. V práci je vysvětlena možnost přístupu k výsledkům klasickým náhledem pouze na maximální hodnoty a navržena metodika jejich možné predikce. Také je ovšem rozebráním komplexnějších informací z více snímačů najednou poukázáno na nevýhody omezení se pouze na maxima. Je vysvětlen průběh nárazu a chování impaktoru nohy během něho. Důležitou součástí je i zjištění souvislostí mezi testy navzájem a to, jak dokáží popsat přední část vozidla s ohledem na jednotlivé snímače impaktoru. V závěru jsou naznačeny opět možnosti predikce výsledků za pomoci již proběhlých testů na sousedních pozicích a možnosti směřování dalšího výzkumu v této oblasti.
This study has in the theoretical introduction simple view on history of passive safety, including pedestrian safety and statistical reasons for passive safety tests. There are described regulations, which follow up pedestrian protection and which determines test conditions. Study is working with tests with impactors, it means from marking of zones for tests on the beginning, through conditions of test to output from tests. There is ongoing to research part, where goal is description of behaviour of relatively difficult Flex PLI impactor on the car. Compared and described are tests on two car concepts. In the study is described possibility of classical way, only by focusing on the maximal values and their possible prediction. But also there is showed disadvantage of founding only maximal values due to description of more complex information. Important part is finding of relations between tests and that it can describe front part of a car in way of every simple sensor of impactor. On the end of study are again possibilities for prediction of results based on tests, which were done yet, on the neighbouring positions and possibilities of research ways in this area.
Description
Subject(s)
pasivní bezpečnost, zkoušky ochrany chodců, Flex PLI, passive safety, pedestrian protection tests, Flex PLI
Citation
ISSN
ISBN
Collections