Využití češtiny a angličtiny ve výuce cizích jazyků na českých základních školách

Abstract
Bakalářská práce se věnuje metodám výuky cizích jazyků. Jsou zde popsány tři nejvýznamnější metody výuky cizích jazyků. Text představuje klady a zápory těchto metodologických postupů. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu seznamuje s odbornými studiemi a články z celého světa. Nedílnou součástí práce je praktická část věnující výzkumu na českých základních školách, který se soustředil na využití různých metod a použití anglického a českého jazyka při výuce anglického jazyka na základních školách. Na základě pozorování jsou vyvozeny závěry typické pro české školství, tzn. jaké metody a v jakém poměru jsou využívány angličtina a čeština během výuky cizích jazyků
This bachelor thesis is devoted to the methods of teaching foreign languages. Here three of the most important methods in teaching foreign languages are described. The text presents the pluses and minuses of these techniques. The theoretical part introduces professional studies and articles from all over the world. The practical part deals with surveys at Czech elementary schools and is integral to this work. The focus of the survey was to ascertain which teaching methods were used and how much English and Czech were employed in the English classrooms in Czech elementary schools. Conclusions are drawn on the basis of observations, and the methods used are analyzed and the ratio of English and Czech used during foreign language teaching is examined.
Description
Subject(s)
výuka v cílovém jazyce, gramaticko-překladová metoda, bilingvní přístup, střídání kódů, výuka anglického jazyka, české základní školy, Target Language Teaching, Grammar-Translation Method, Bilingual Approach, Code Switching, teaching English, Czech elementary schools
Citation
ISSN
ISBN