Diferenciace výuky v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základní školy

Abstract
Diplomová práce pojednává o využití diferenciace jako specifické formy výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je poukázat na možnosti adaptace vyučovacího procesu dle individuálních potřeb žáků v heterogenní třídě a navrhnout takové strategie a aktivity, které by respektovaly zvláštnosti, schopnosti a zájmy vybrané skupiny žáků. Navržené hodiny anglického jazyka budou vyzkoušeny v běžných hodinách anglického jazyka na vybrané základní škole a jejich efektivita následně posouzena dle konkrétních učebních výsledků žáků a jejich reakcí z dotazníku.
The diploma thesis deals with the use of differentiation as a specific form of English language teaching at the 2nd level of elementary schools. The aim of the work is to point out the possibilities of adapting the teaching process according to individual needs of pupils in a mixed-ability class and to propose strategies and activities that would respect the peculiarities, abilities and interests of a selected group of pupils. The proposed English language lessons will be tested in regular English language classes at a selected elementary school and their effectiveness will then be assessed according to the pupils' specific learning outcomes and their responses to a questionnaire.
Description
Subject(s)
didaktika anglického jazyka, diferenciace výuky, heterogenní třída, žáky 2. stupně ZŠ, individuální potřeby žáka, instrukce v didaktice, aktivity v didaktice, didactics of English language, differentiation of teaching, mixed-ability classes, pupils of 2nd level elementary schools, individual needs of the pupil, instruction in didactics, didactic activities
Citation
ISSN
ISBN