Po stopách dobrého vojáka: Reprezentace amerických vojínů zobrazených ve vietnamských a amerických filmech

Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením vojáků ve filmech, které zachycují válku ve Vietnamu. Dva analyzované filmy jsou The Abandoned Field od režiséra Hong Sen Nguyen z roku 1979 a We Were Soldiers Randalla Wallace natočeného v roce 2002. Tato práce se skládá z několika částí. První teoretická část představuje základní informace o zemi Vietnam, válce ve Vietnamu a s tím spojené filmy, a filmové hnutí Third World Cinema. Poté se zaměřuje na příběh obou filmů a na zobrazení hrdinů, které jsou v nich ztvárněny. Práce porovnává oba filmy i jejich hlavní postavy, na základě čehož zaznamenává stejné a rozdílné prvky. V poslední části jsou filmy rozebrány z hlediska kompozice příběhu spolu s praktickými příklady z obou filmů. Závěr práce odhaluje, že znepřátelené strany, mají přes zjevné důvody mnoho společného.
The paper deals with a depiction of soldiers in films about the War in Vietnam. The two analysed films are The Abandoned Field directed by Hong Sen Nguyen in 1979 and We Were Soldiers by Randall Wallace released in 2002. The first theoretical part introduces basic information about Vietnam, the Vietnam War and related films and filmic movement Third World Cinema. Then it focuses on the story of both films and its representation of heroes. The paper compares both films and its main characters and thus captures common and different features. In the last part the films are analysed from the point of view of story composition along with examples from the films. The final part reveals that even belligerent sides have a lot in common despite obvious reasons.
Description
Subject(s)
voják, válka ve Vietnamu, film, zobrazení, hrdina, soldier, the Vietnam War, film, representation, hero
Citation
ISSN
ISBN