Problematika ADHD na SŠ
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Diplomová práce se zabývá názory učitelů na problematiku ADHD nastřední škole. Teoretická část je zaměřena na učitele, jeho osobnost a vzdělání,žáky s ADHD na střední škole a Individuální výchovný program.V metodologické části je popsán cíl výzkumu, metody tvorby a analýzy dat.V empirické části je vymezen výzkumný vzorek a jsou interpretovány výsledkyšetření. Na závěr jsou vyhodnoceny dílčí cíle a jsou navržena opatření kezlepšení práce se žáky s ADHD
In this diploma thesis, teachers´ opinions on ADHD problematic at a highschool are investigated. A theoretical part is focused on personality andeducation of teacher, pupils with ADHD at the high school and Individualeducational program are described. In methodological part, a research target,methods and data analysis are described. A research sample and results ofinvestigation are described in empirical part. Finally, partial goals are evaluatedand measures are drafted in to improve a handle with ADHD pupils.
In this diploma thesis, teachers´ opinions on ADHD problematic at a highschool are investigated. A theoretical part is focused on personality andeducation of teacher, pupils with ADHD at the high school and Individualeducational program are described. In methodological part, a research target,methods and data analysis are described. A research sample and results ofinvestigation are described in empirical part. Finally, partial goals are evaluatedand measures are drafted in to improve a handle with ADHD pupils.
Description
Subject(s)
Učitel, střední škola, ADHD, Individuální výchovný plán, dotazník, Teacher, high school, ADHD, Individual educational program, questionnaire