Využití digitálních dat v podnikání

Abstract
Mezi obchodními společnostmi a jejich zákazníky se občas vyskytují vztahy, které nejsou vždy podle etických pravidel a to zvláště v souvislosti s vlastnictvím digitálních dat nebo s ochranou soukromí spotřebitelů. V dnešní době firmy usilují o zákazníky pomocí různých nástrojů, včetně nejnovějších technologií jako například big data. Ochrana osobních digitálních údajů je dnes velmi diskutované téma, které má jistý dopad jak na společnost, v podobě důvěry v e-komerci, tak i na fungování ekonomiky jako takové. Tato bakalářská práce zkoumá podstatu obav o digitální soukromí a také studuje obecné mechanismy spojené s ochranou soukromých dat spotřebitelů a speciálně se zaměřuje na oblast označovanou jako privacy paradox. Studie byla provedena pomocí on-line dotazníku, kde se potvrdilo, že lidé mají obecně obavy o vlastní soukromí, kde hlavním důvodem všech obav je prodávání osobních informací třetím firmám.Jako většina studií, i tato práce potvrzuje existenci privacy paradoxu, ačkoli nevyvozuje závěry, že spotřebitelé jsou ochotni zveřejnit své osobní údaje výměnou za služby či produkty zdarma.Odkazy na původní zdroje byly v této bakalářské práci vytvořeny podle stylu APA 6.
Relationships between companies and customers are not always completely ethical, especially when considering digital data ownership and privacy matters. Corporations would like to leverage the potential from customers using advanced analytical methods and techniques such as big data. Digital data privacy is quite discussed topic nowadays that has an impact on society in terms of trust in e-commerce and also has some implications into the future of economy. This dissertation explores digital privacy concerns and privacy in general terms inside the society in particular a privacy paradox. Regarding the research method, self-distributed online questionnaire was used in this research concluding that respondents are concerned about digital data privacy and the main cause for these concerns was selling personal information to third party companies.As a quite big number of researchers claimed that there exists a privacy paradox, this study acknowledges the fact that the privacy paradox exists although the study does not suggest that customers are willing to exchange their personal information for goods.This undergraduate dissertation was referenced according to APA 6th.
Description
Subject(s)
big data, digitální důvěra, digitální soukromí, obavy o soukromí, privacy paradox, big data, digital privacy, digital trust, privacy concerns, privacy paradox
Citation
ISSN
ISBN