Obchodní a kulturní zvláštnosti Spojených arabských emirátů a jejich vliv na mezinárodní obchod

Abstract
Hlavním předmětem této bakalářské práce je přiblížení kulturních a obchodních zvláštností Spojených arabských emirátů a vliv těchto interkulturních specifik na mezinárodní obchod. Cílem je zjištění kulturních rozdílů, kterým je vhodné věnovat pozornost při vstupu na takto specifický trh jako je právě ve Spojených arabských emirátech. Úvodní kapitoly se věnují teoretickým souvislostem, kde jsou rozebrány pojmy kultura a komunikace z pohledu podnikatelského prostředí, uvedeny zde jsou i kulturní dimenze významných autorů zkoumající vliv rozdílů jednotlivých kultur na mezinárodní podnikatelské vztahy. Dále jsou v práci blíže představeny Spojené arabské emiráty, přičemž v této části bylo hlavním cílem přiblížení odlišností a kulturních hodnot země, které by měly pomoci k lepšímu pochopení rozdílností. Analytická část práce je zaměřena na zhodnocení možností realizace mezinárodního obchodu zahraničními podniky v daném teritoriu a doplněna konkrétními kulturními a obchodním odlišnostmi Spojených arabských emirátů, které ovlivňují podnikatelské prostředí. V závěru práce je zhodnocen vliv zjištěných odlišností na obchodní vztahy, přičemž toto hodnocení je podpořeno výsledky vlastního výzkumu.
The main subject of this thesis is to introduce the topic of the cultural and trading aspects of the United Arab Emirates and the impact of intercultural specifics on international trade. The aim is to identify cultural differences, which we should pay attention to when entering this very specific market, as is currently in the United Arab Emirates. Introductory chapters deal with the theoretical contexts, where terms of culture and communication are analysed from the perspective of the business environment. Also listed here, there are the cultural points of view of prominent authors examining the impact of differences in-between cultures in the international business relations. Furthermore, thesis presents the United Arab Emirates, where in this part the main objective was to present differences and cultural values of the country, which should help to understand these differences better. Analytical part is focused on the evaluation of the possibilities foreign companies have while realizing international trade in this given territory and complemented together with specific cultural and business differences of the United Arab Emirates that affect the business environment. The conclusion evaluates the perceived differences of trade relations and this assessment is supported by the results of author's own research.
Description
Subject(s)
Interkulturalita, kultura, komunikace, kulturní standardy, kulturní dimenze, Spojené arabské emiráty, mezinárodní obchod, Interculturality, culture, communication, cultural standards and cultural dimensions, the United Arab Emirates, International Trade
Citation
ISSN
ISBN