Budování nové módní značky

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá budováním fiktivní nové módní značky na českém trhu. Je zaměřena na proces tvorby značky z obchodního a kreativního hlediska.Teoretická část popisuje definici, význam značky a její prvky, které jsou aplikované na konkurentovi. Dále je vysvětlen marketingový mix (4P), konkurence a výběr vhodné cílové skupiny.Experimentální část vychází z předběžného výzkumu pomocí elektronického dotazníku, jehož výsledky napomáhají při tvorbě prvků nové značky RainWay, určení konkurence, nejvhodnější cílové skupiny a marketingového mixu. Cílem práce je vytvořit vhodný způsob komunikace značky skrz konkrétní reklamní kampaně, které povedou k seznámení potenciálních zákazníků se společností a jejími produkty.
This bachelor thesis deals with a fictitious launch of a new fashion brand on the Czech market. It is focused on the process of creating the brand from business and creative aspects.The theoretical part describes the definition, the importance of the brand and its elements that are applied to a competitor. Furthermore, it explains the marketing mix (4P), competition and selection of an appropriate target group.The experimental part is based on a preliminary research via an electronic questionnaire, whose results help create the new RainWay features, determine the most appropriate target group and make the marketing mix and competition.The aim of the thesis is to establish a suitable way of brand communication through a specific advertising campaign which will lead to making potential customers aware of the company and its products.
Description
Subject(s)
Značka, název, logo, symbol, slogan, URL, tvář značky, jingle, obal, marketingový mix, zákazník, produkt, cena, distribuce, propagace, Brand, name, logo, symbol, slogan, URL, Face of brand, jingle, packing, marketing mix, costumer, product, price, distribution, promotion
Citation
ISSN
ISBN