Úroveň dovedností žáků děčínských škol v textovém editoru

Abstract
Diplomová práce Úroveň dovedností žáků děčínských škol v textovém editoru ro-zebírá část výuky ICT na druhém stupni základních škol a příslušných stupních vícele-tých gymnázií v Děčíně.Teoretická část poskytuje základní přehled o zařazení předmětu ICT do výuky. Ve stejné části jsme provedli taktéž rešerši dostupných nástrojů pro testování informační gramotnosti a zároveň i rešerši statistických metod používaných pro vyhodnocování těchto průzkumů. Součástí teoretické části je také komparace nejčastěji využívaných textových editorů.Praktická část se zaměřuje na tvorbu, průběh i vyhodnocení didaktického testu ověřujícího dovednosti žáků děčínských škol ve vybraném textovém editoru pomocí matematicko-statistických metod.
This diploma thesis The skill level in text processor of pupils at elementary schools in Děčín deals with teaching of a part of Information and Communication Technology in the upper level of primary schools and the appropriate grades of the grammar schools in Děčín.The theoretical part offers an overview of the inclusion of ICT as a part in the educational process. In the same section we also conducted a recherché of the available instruments for an information literacy testing and a recherché of mathematical and sta-tistical methods, which are used for evaluating these kinds of researches. This part fur-ther offers a comparison of the most commonly used text processors.The practical part is focusing on the creation, process and evaluation of the achievement test certifying the skills of the students at schools in Děčín in the selected text processor using mathematical and statistical methods.
Description
Subject(s)
Rámcový vzdělávací program, informační a komunikační technologie, informační gra-motnost, počítačová gramotnost, textový editor, Word, Writer, t test, National curriculum, information and communication technology, informational literacy, computer literacy, text editor, Word, Writer, t test
Citation
ISSN
ISBN