Rozpočtový proces EU: interakce každoročního rozpočtového procesu a finanční perspektivy

Title Alternative:Proces budzetowy UE: interakcja corocznego procesu budzetowego a perspektywy finansowej
Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Rozpočtový proces EU je jedním ze základních pilířů rozpočtové politiky EU. Rozpočtový proces EU lze rozdělit do dvou vzájemně oddělených procesů: každoročního rozpočtového procesu a střednědobé finanční perspektivy. Každoroční rozpočtový proces je popsán ve Smlouvě, a formují ho tři oficiální instituce EU: Evropská komise, Rada EU a Evropský parlament. Poslední dvě jsou jedinými oficiálními rozpočtovými autoritami s rozpočtovými pravomocemi. Na druhé straně finanční perspektiva není ve Smlouvě popsána. Je to Evropská rada, která má největší neoficiální vliv na velikost a strukturu finanční perspektivy. Vzhledem k tomu, že finanční perspektiva představuje pro každoroční rozpočtový proces rozpočtovou kotvu (rozpočtový rámec), má Evropská rada silný vliv na každoroční rozpočtový proces a rozpočtovou politiky EU jako celku.
Proces budzetowy UE jest jednym z podstawowych filarów polityki budzetowej UE. W ramach procesu budzetowego UE mozna wyodrybnié dwa oddzielne procesy: coroczny proces budzetowy oraz srednioterminowq perspektywy finansowq. Coroczny proces budzetowy opisany jest w Traktacie i jest ksztaltowany przez trzy oficjalne instytucje UE: Komisjy Europejskq, Rady Europy oraz Parlament Europejski. Dwie ostatnie instytucje sq jedynymi oficjalnymi autorytetami posiadajqcymi kompetencje w zakresie budzetu. Perspektywa finansowa nie jest zas w Traktacie opisana a Rada Europy ma najwiykszy nieoficjalny wplyw na wielkosé i struktury perspektywy finansowej. Ze wzglydu na to, ze perspektywa finansowa stanowi w corocznym procesie budzetowym podstawy budzetu (jego ramy), Rada Europy ma duzy wplyw na coroczny proces budzetowy oraz polityky budzetowq UE jako calosci.
EU budgetary process is one of the fundaments of the EU budgetary policy. EU budgetary process can be divided into two budgetary processes: the annual budgetary process and medium-term financial perspectives. The annual budgetary process is described in the Treaty, and it is designed and formed by three official institutions: The European Commission, The Council of the EU and the European Parliament. The last two institutions listed are the only official budgetary authorities with budgetary competencies. On the other hand, the financial perspective is not characterized in the Treaty. It is the European Council, which has the strongest unofficial influence on the size and structure of the financial perspective. As the financial perspective represents a budgetary anchor (budgetary framework) for the EU annual budgetary process, the European Council has a very strong influence on the EU annual budgetary process and the EU budgetary policy as whole.
Der Budgetprozess der EU ist eine der Grundlagen der Budgetpolitik der EU. Der Budgetprozess der EU kann in zwei gegenseitig getrennte Prozesse eingeteilt werden: in den alljährlichen Budgetprozess und in die mittelfristige Finanzperspektive. Der alljährliche Finanzprozess ist im Vertrag der EU beschrieben und wird von drei Institutionen der EU geformt: von der Europäischen Kommission, vom Europäischen Rat und vom Europäischen Parlament. Die beiden letztgenannten Institutionen stellen die einzigen offiziellen Autoritäten im Hinblick auf das Budget dar und weisen alle die mit dem Budget der EU verknüpften Kompetenzen auf. Dennoch ist die Finanzperspektive im Vertrag der EU nicht beschrieben. Den größten Einfluss auf den Umfang und die Struktur der Finanzperspektive hat der Europäische Rat. In Anbetracht der Tatsache, dass die Finanzperspektive für den Budgetprozess den Budgetanker (Budgetrahmen) darstellt, übt der Europäische Rat einen starken Einfluss auf den Budgetprozess und die Budgetpolitik der EU als Ganzes aus.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN