Brand management: perceiving of Summer olympic games brand by the czech public

Title Alternative:Brand management: postrzeganie marki letnich igrzysk olimpijskich przez czeską opinię publiczną
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Článek prezentuje výsledky výzkumu osobnosti sportovních značek velkých sportovních akcí na příkladu letních olympijských her. Výzkum využívá metodiky standardizované americkou autorkou J. Aaker zabývající se značkou. Ve výzkumu bylo zhodnoceno 42 vlastností sportovních značek rozdělených do 5 dimenzí. Výsledky prezentují vlastnosti, které vystihují pozitivně danou značku, dále vlastnosti, které danou značku nevystihují a vlastnosti, ke kterým veřejnost zastává neutrální postoj. Autoři pak uvádějí ke každé sportovní značce návrh opatření vedoucích ke zlepšení osobnosti značky letních olympijských her, která lze využít pro lepší porozumění s diváky a veřejností, pro vytváření komunikační strategie a pro rozvíjení hodnoty značky u veřejnosti.
Artykuł stanowi prezentację wyników badań indywidualności marek sportowych największych imprez sportowych na przykładzie letnich olimpiad. W badaniach wykorzystano metodykę zestandaryzowaną przez amerykańską autorkę J. Aaker, która zajmuje się markami. W ramach badań ocenie poddano 42 cechy marek sportowych, podzielonych na 5 grup. Wyniki z jednej strony ukazują, które cechy przy danej imprezie sportowej określają daną markę pozytywnie, a z drugiej cechy, które przy danej marce nie są brane pod uwagę. Na bazie wyników przeprowadzonych badań autorzy proponują dla każdej marki sportowej działania mające na celu poprawę postrzegania indywidualności marki na letnich olimpiadach sportowych, które można zastosować w celu lepszego kontaktu z kibicami, widzami i opinią publiczną. Ponadto zalecenia te mogą być wykorzystane do opracowania strategii komunikacji oraz w celu rozwijania wartości marki w oczach opinii publicznej.
This article presents the results of brand personality research of big sport events on the example of the Summer Olympic Games. The research is based on the methodology standardized by American author J. Aaker who specializes in the field of brand management. According to this research 42 features of sport brands were evaluated and subsequently divided into 5 dimensions. The results consist both of the features that positively describe the brand and the features that cannot be considered as describing the brand. Last but not least, the authors suggest specific arrangements that could improve the brand personality of the Summer Olympic Games and that, moreover, could contribute to better relations with fans, spectators and public. Nevertheless, these suggestions can also be used for creating the brand value perceived by the public and for conceiving the communication strategy.
Der Artikel präsentiert Ergebnisse der Markenpersönlichkeitsforschung bei großen Sportveranstaltungen am Beispiel der Olympischen Sommerspiele. Die Untersuchung verwendet die von der amerikanischen Autorin J. Aaker standardisierte Methode, die sich mit Marken beschäftigt. In der Untersuchung wurden 42 Eigenschaften der Sportmarken, unterteilt in fünf Gruppen, bewertet. Die Ergebnisse präsentieren die Eigenschaften, die die entsprechende Marke positiv beschreiben, des Weiteren die Eigenschaften, die die entsprechende Marke nicht beschreiben, und Eigenschaften, zu denen die Öffentlichkeit eine neutrale Haltung einnimmt. Dann legen die Autoren für jede Sportmarke einen Entwurf zur Verbesserung der Markenpersönlichkeit bei den Olympischen Sommerspielen beitragenden Maßnahmen vor, die zur besseren Verständigung mit den Zuschauern und der Öffentlichkeit, der Schaffung einer Kommunikationsstrategie und der Entwicklung des von der Öffentlichkeit wahrgenommenen Markenwerts verwendet werden können.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN