The use of social networks by working people

Title Alternative:Wykorzystywanie sieci społecznościowych przez pracujących
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
V dnešní tržně dynamicky se rozvíjejícím se prostředí je schopnost úspěšně podnikat a vést firmu dlouhodobě k prosperitě velmi obtížné. Současní majitelé firem si velmi dobře uvědomují nutnost začlenit nástroje využívajících koncept internetových sociálních sítí do firemního, propagačního a komunikačního řízení. Díky rozvoji moderních technologií, nárůstu používání a sdílení multimédií, neustálé změně kupního chování, se využívání sociálních sítí neustále zvyšuje. Cílem článku je analýza a definování specifického chování pracujících jako uživatelů online sociálních sítí se zaměřením na použití pro marketingové účely. Začátek článku je věnován teoretickým východiskům a stručného představení online sociálních sítí. Praktická část se věnuje analýze dat na základě provedeného dotazníkového šetření, definování specifického užívání sociálních sítí pracujícími a následně statistického ověření dvou hypotéz pomocí statistických vzorců a korelační analýzy. Závěr shrnuje celou problematiku, včetně provedeného výzkumu s doporučením pro správné využívání sociálních sítí k marketingovým účelům.
Współcześni właściciele firm bardzo dobrze uświadamiają sobie konieczność wdrożenia narzędzi wykorzystujących koncepcję internetowych sieci społecznościowych w zarządzaniu firmą, promocją i komunikacją. Celem niniejszego artykułu jest przeprowadzenie analizy i zdefiniowanie specyficznego zachowania pracujących jako użytkowników sieci społecznościowych online z ukierunkowaniem na ich wykorzystywanie do celów marketingowych. Na wstępie opisano zagadnienia teoretyczne oraz krótko przedstawiono sieci społecznościowe online. Część praktyczna poświęcona jest analizie danych w oparciu o przeprowadzone badania ankietowe, zdefiniowaniu specyficznego wykorzystywania sieci społecznościowych przez pracujących a następnie statystycznemu sprawdzeniu dwóch hipotez za pomocą wzorów statystycznych i analizy korelacji. W zakończeniu całe opisywane zagadnienie oraz przeprowadzone badania podsumowano, wskazując właściwe wykorzystywanie sieci społecznościowych do celów marketingowych.
In the dynamically developing market environment of today it is very difficult to do sucessful business and lead a firm towards long-term prosperity. Owners of firms are well aware of the necessity to incorporate tools using the concept of Internet social networks into business, promotion and communication equipment. Thanks to the development of modern technologies, the increase in the use and sharing of multimedia and never ending changes in purchase behaviour the utilization of social networks keeps increasing. The objective of this article is to analyse and define a specific behaviour of working people as users of online social networks, while focusing on the utilization for marketing purposes. The article’s beginning is dedicated to the theorethical basis and to the short introduction of online social networks. The practical part analyses data obtained on the basis of an executed questionairre survey, the definition of a specific use of social netoworks by working people and subsequently the statistical verification of two hypotheses via statistical formulas and corelation analysis. The conclusion sums up the entire issue, including the executed survey, with recommendations for how to use social networks for marketing purposes correctly.
In der heutigen, sich dynamisch entwickelnden Umgebung ist es sehr schwierig, erfolgreich zu unternehmen und eine Firma langfristig zu Prosperität zu führen. Die heutigen Firmeneigentümer sind sich sehr gut der Notwendigkeit bewusst, Werkzeuge und Konzepte der sozialen Netzwerke im Internet in die Firmen-, Werbe- und Kommunikationsprozesse mit einzubeziehen. Dank der Verbreitung der modernen Technologien, einer wachsenden Nutzung und Beliebtheit der Multimedien und dank stetiger Änderungen des Kaufverhaltens werden die sozialen Netzwerke immer stärker genutzt. Das Ziel des Artikels ist eine Analyse und Definition des spezifischen Verhaltens der Arbeitnehmer in der Rolle von Anwendern der sozialen Netzwerke im Internet, mit besonderem Augenmerk auf die Nutzung für Marketingzwecke. Die Einleitung des Artikels ist theoretischen Ausgangspunkten und einer kurzen Vorstellung der online Sozialnetzwerke gewidmet. Der praktische Teil behandelt die Analyse von Daten aus einer durchgeführten Umfrage und definiert die spezifische Nutzung sozialer Netzwerken durch Arbeitnehmer. Abschließend werden die zwei Hypothesen mithilfe von statistischen Formeln und einer Korrelationsanalyse statistisch geprüft. Der Schluss fasst die gesamte Problematik einschließlich der durchgeführten Untersuchung zusammen und bringt Empfehlungen zur richtigen Nutzung der sozialen Netzwerke zu Marketingzwecken.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN