Multimediální komunikace ve výuce ruského jazyka

Title Alternative:Komunikacja multimedialna w nauczaniu języka rosyjskiego
Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Autorka článku se zabývá implementací nové metody ve výuce ruského jazyka, tzv. videoprezentacemi. Představuje zde projekt „Videoprezentace ve výuce ruského jazyka“, který vznikl mezi Jazykovým centrem Univerzity Pardubice a Institutem slavistiky na Vídeňské ekonomické univerzitě. V úvodní části se autorka věnuje krátké charakteristice videoprezentací a popisu projektu. Následně seznamuje čtenáře s tématy, zpracování, hodnocením, hlavními a dílčími cíli a didaktickým přínosem.
Autor artykułu zajmuje się wdrażaniem nowej metody w nauczaniu języka rosyjskiego, tzw. wideoprezentacji. W opracowaniu przedstawiono projekt pn. „Wideoprezentacja w nauczaniu języka rosyjskiego“, który powstał we współpracy Centrum Języków Obcych Uniwersytetu w Pardubicach a Instytutu Slawistyki na Wiedeńskim Uniwersytecie Ekonomicznym. W pierwszej części opracowania autor krótko przedstawił wideoprezentacje oraz opis projektu. Następnie omawia tematy, sposób ich opracowania, oceny, główne i szczegółowe cele oraz korzyści dydaktyczne.
The author of the article focuses on implementing a new method for teaching the Russian language with so called video-presentations. Here, she presents a project that was initiated between the Language Center at the University of Pardubice and the Institute of Slavistics at the University of Economics in Vienna. In the preliminary section, the author briefly outlines the general characteristics of video-presentations and later familiarizes the reader with the topics, the approach to working with them, evaluating them, their primary and secondary objectives and didactic contribution.
Die Autorin des Artikels befasst sich mit der Implementierung einer neuen Methode im Russischunterricht, mit sogenannten Videopräsentationen. Sie stellt hier ein Projekt vor, das zwischen dem Sprachenzentrum der Universität Pardubice und dem Institut für Slawistik an der Wirtschaftsuniversität Wien entstanden ist. Im Einführungsteil widmet sich die Autorin einer kurzen Charakteristik der Videopräsentationen allgemein und danach macht sie die Leser mit den Themen der Videopräsentationen, mit der Art ihres Arbeitsablaufs, mit der Bewertung, mit den Haupt- und Nebenzielen und dem didaktischen Beitrag bekannt.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN