“Welcome to our seminar miniconference”: another way of practising presentation skills

Title Alternative:“Welcome to our seminar miniconference” czyli prezentacje studentów w formie minikonferencji
Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Nácvik prezentačních dovedností je součástí téměř každého kurzu odborného či akademického jazyka na vysokých školách. Právnická fakulta Masarykovy univerzity není výjimkou, pro úspěšné zakončení posledního semestru Angličtiny pro právníky jsou studenti povinni přednést prezentaci odborného tématu. Pro zvýšení motivace, jak prezentujících, tak i studentů posluchačů, jsem prezentace zařadila do uceleného úkolu organizace a aktivní účasti na minikonferenci. Dva semináře tedy probíhaly formou konference, kterou studenti organizují či na ní vystupují s prezentací. Ve svém příspěvku se věnuji rozdělení jednotlivých úkolů a jejich zhodnocení z pohledu vyučujícího i zpětné vazbě ze strany studentů.
Trenowanie umiejętności wygłaszania prezentacji stanowi element każdego kursu języka specjalistycznego lub akademickiego na uczelniach wyższych. Wydział Prawa Uniwersytetu im. Masaryka nie jest wyjątkiem, w celu pomyślnego zaliczenia ostatniego semestru Języka angielskiego dla prawników studenci mają obowiązek zaprezentowania specjalistycznego tematu. W celu podniesienia motywacji studentów, zarówno prelegentów, jak i słuchaczy, prezentacje ujęłam w kompleksowym zadaniu obejmującym organizację oraz aktywny udział w minikonferencji. Dwa seminaria odbywały się więc w formie konferencji, którą studenci organizują lub na niej wygłaszają prezentację. W swoim artykule skupiłam się na podziale poszczególnych zadań oraz na ich ocenie z punktu widzenia lektora i informacji zwrotnej od studentów.
Developing students’ presentation skills belongs to a syllabus of nearly every regular course of language training at universities. It has been part of the last semester of English for Lawyers at Masaryk University for more than a decade as well. To enhance the students’ motivation to deliver a presentation of good quality and to increase the attention of listening students, I included presentations into a more complex activity of holding a miniconference. Within two seminars the students either presented legal topics or participated in organizing the conference. In my paper I describe and evaluate specific tasks set for the miniconference and show the students’ feedback to this, hopefully, more realistic setting.
Zur universitären fremdsprachlichen Ausbildung gehört untrennbar das Training von Fachsprache und akademischer Sprache. Die juristische Fakultät an der Masaryk-Universität in Brünn bildet darin keine Ausnahme. Zum erfolgreichen Abschluss des letzten Semesters im Fach Englisch für Juristen gehört die Präsentation zu einem fachlichen Thema. Zur Steigerung der Motivation sowohl der Vortragenden als auch der studentischen Zuhörerschaft habe ich eine Präsentationsaufgabe in die Gesamtaufgabenstellung eingefügt, und zwar die Organisation einer Minikonferenz und die aktive Teilnahme an derselben. Zwei Seminare liefen also in Form einer Konferenz ab, welche die Studenten organisiert hatten und bei der sie selbst mit einer Präsentation auftraten. In meinem Beitrag befasse ich mich mit der Verteilung der einzelnen Aufgaben und deren Bewertung aus dem Blickwinkel des Dozenten sowie mit der Rückmeldung von Seiten der Studenten.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN