Návrh marketingového strategického plánu paintballové arény
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Diplomová práce se zaměřuje na návrh strategického marketingového plánu pro Paintballovou arénu Česká Kamenice. Paintballová aréna funguje od srpna roku 2022 a vedou ji dva studenti TUL. Cílem práce je navrhnout pro arénu strategii, jíž by se provozovatelé měli držet v rámci marketingového řízení podniku. V první části práce čtenář nalezne vysvětlení podstatných termínů a další informace, které mají za úkol pomoci čtenáři se lépe orientovat v praktické části. V praktické části práce je zkoumán samotný podnik. Je zde detailně popsán jeho vznik, forma, provozní prostředí a aktuálně používané marketingové strategie. Autor tyto informace získal prostřednictvím několika analýz a konzultací s kolegou, který má na starosti marketingové aktivity podniku. Dále je v práci rozepsáno, jaké jsou cíle paintballové arény, jaký plán autor podniku navrhuje a jak kontrolovat, zda je navrhovaný plán úspěšný.
The diploma thesis focuses on designing a strategic marketing plan for the Paintball Arena Česká Kamenice. The paintball arena has been in operation since August 2022 and is managed by two students from the Technical University of Liberec (TUL). The goal of the thesis is to propose a strategy for the arena that the operators should follow within the framework of business marketing management. In the first part of the thesis, the reader will find explanations of essential terms and additional information aimed at helping the reader better navigate the practical section. In the practical part of the thesis, the actual business is examined. It details its origins, structure, operational environment, and the current marketing strategies in use. The author gathered this information through various analyses and consultations with a colleague responsible for the company's marketing activities. Furthermore, the thesis outlines the goals of the paintball arena, the business plan proposed by the author, and how to monitor the success of the proposed plan.
The diploma thesis focuses on designing a strategic marketing plan for the Paintball Arena Česká Kamenice. The paintball arena has been in operation since August 2022 and is managed by two students from the Technical University of Liberec (TUL). The goal of the thesis is to propose a strategy for the arena that the operators should follow within the framework of business marketing management. In the first part of the thesis, the reader will find explanations of essential terms and additional information aimed at helping the reader better navigate the practical section. In the practical part of the thesis, the actual business is examined. It details its origins, structure, operational environment, and the current marketing strategies in use. The author gathered this information through various analyses and consultations with a colleague responsible for the company's marketing activities. Furthermore, the thesis outlines the goals of the paintball arena, the business plan proposed by the author, and how to monitor the success of the proposed plan.
Description
Subject(s)
Marketing, marketingové prostředí, paintball, situační analýza, strategický plán, strategie