Narativní komplexita, realističnost a imerze ve hře Cyberpunk 2077

Abstract
Cílem této práce je analyzovat videohru Cyberpunk 2077 v kontextu kyberpunku. Práce obsahuje stručný přehled vývoje tohoto žánru od 80. let; ústředních témat, jež se v něm objevují; a konkrétních video her, které žánr rozvíjely. Dále práce posuzuje samotnou videohru Cyberpunk 2077 jak z hlediska obecné klasifikace videoher, tak z hlediska její příslušnosti k popisovanému žánru. Práce zkoumá především narativ, který hra představuje, a jednotlivé složky hry, které dotvářejí její atmosféru. Analýza této hry vychází především z hledisek estetických, tedy vizuálních prvků žánru, a historických, tj. návaznosti videohry na ostatní kyberpunková média.
The aim of this thesis is to analyse the video game Cyberpunk 2077 in the context of the cyberpunk genre. The thesis contains a brief summary of the genre's development since the 1980s and main themes of the genre; in addition to descriptions of particular cyberpunk video games. The thesis examines the video game Cyberpunk 2077, from several perspectives, including the traditional video game classification and other approaches to cyberpunk video games. The thesis examines primarily the narrative of the game and the elements which create its atmosphere. The analysis focuses chiefly on the game's aesthetic and historical ties to other cyberpunk media.
Description
Subject(s)
Cyberpunk 2077, kyberpunk, imerze, narativ ve video hrách, posthumanismus, videohry
Citation
ISSN
ISBN