Děti s vícenásobným postižením v mateřské a základní škole

Abstract
Tématem této bakalářské práce je vzdělávání dětí s vícenásobným postižením v mateřské a základní škole. Cílem práce je zjistit, jaké jsou způsoby vzdělávání dětí s vícenásobným postižením v České republice a jak jsou děti s vícenásobným postižením přijímány ve vzdělávacím prostředí. Pro dětí s vícenásobným postižením neexistuje jeden jediný způsob jejich vzdělávání, jelikož se musí pohlížet na individualitu každého jedince. Tato práce tedy poukazuje na možnosti, jakými lze děti s vícenásobným postižením vzdělávat. Průzkum je zaměřen na popsání kazuistik dvou dětí s vícenásobným postižením, které se vzdělávaly a nyní dále vzdělávají v různých typech škol. Výsledkem průzkumu je doporučení vzdělávání dětí s vícenásobným postižením pomocí vhodných metod, forem, způsobu, výběru vhodné školy, spolupráce rodičů dětí s pedagogickými pracovníky i možnosti trávení volného času.
The topic of this bachelor thesis is education of children with multiple disabilities in Kindergarten and Primary school. The aim of this thesis is to investigate the methods of education for children with multiple disabilities in the Czech Republic and how these children are integrated into the educational environment. For children with multiple disabilities, there is no single way of educating them, as the individuality of each child must be taken into account. This study therefore highlights the possibilities for educating children with multiple disabilities. The research focuses on describing the case studies of two children with multiple disabilities who have been educated and are currently being educated in different types of schools. The result of the research is recommendations for educating children with multiple disabilities using appropriate methods, forms, approaches, selecting suitable schools, collaborating with parents of children with educational practitioners, and providing opportunities for leisure activities.
Description
Subject(s)
vícenásobné postižení, metody a formy, podpůrná opatření, sociální participace, předškolní a základní vzdělávání
Citation
ISSN
ISBN