Marketingová analýza Akademického sportovního centra se zaměřením na sponzorské balíčky

Title Alternative:Marketing analysis of Academic centre of sports focused on sponsor´s packets
Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce se zabývá sponzoringem a sponzorskými balíčky v praktické aplikaci na konkrétní subjekt, jímž je v tomto případě Akademické sportovní centrum Technické univerzity v Liberci (ASC TUL). V samotné bakalářské práci, v její teoretické části, je hlavním úkolem porovnat marketingovou činnost v klasickém podniku a ve sportovní organizaci. Druhým tématem je vysvětlení rozdílu mezi sponzorováním a darováním. Rozsáhlejší praktická část už se zabývá přímo marketingovou analýzou, promýšlí konkrétní marketingový mix a {\clqq}šije na míru`` podobu sponzoringu v ASC TUL. Vrcholem a současně hlavním výstupem této bakalářské práce je návrh sponzorských balíčků pro potenciální sponzory.
The Bachelor work is interested in sponsorship and sponsor packets in a practical use and an application to the concrete subject. In this case it is concerned with the Academic sport centre of the Technical University in Liberec (ASC TUL). In the proper bachelor work, in its theoretical part, there is the main imposition to compare the marketing activities in a common company and a sport organization. The second topic includes the explanation of the differences between sponsorship and donation. The more extensive practical part of the bachelor work directly deals with the marketing analysis. It also chews over a concrete marketing´s instruments mix and designates the ``made-to-measure{\crqq} sponsorship forms in ASC TUL. The work´s top and at the same time the most important outcome is the concept of the sponsor packets for potential sponsors.
Description
katedra: KTV; přílohy: 1 CD, 2 prezentace sponzorského balíčku ve zvláštní vazbě; rozsah: 53 s., 14 obr.příloh.
Subject(s)
akademické sportovní centrum, sponzoring, darování, sponzorský balíček, marketingová analýza, the academic sport centre, sponsorship, donation, sponsor packet, marketing analysis
Citation
ISSN
ISBN