Online marketingová strategie vybraného podniku

Abstract
Diplomová práce se zabývá problematikou online marketingové strategie. Cílem práce je na základě potřebných analýz a dotazníkového šetření navrhnout efektivní online marketingovou komunikační strategii a stanovit způsob, jakým by měl vybraný podnik optimalizovat online marketingovou strategii svých služeb. V teoretické části práce jsou představena východiska online marketingové komunikace a online marketingu. Následně jsou rozebrány vybrané nástroje online marketingu. Pozornost je věnována charakteristice online marketingu zaměřeného na marketing webových stránek, sociálních sítí a e-mail marketingu. Analytická část se zabývá zkoumaným podnikem, kdy je představen podnik samotný a jeho cílová skupina. Dále je zanalyzován současný stav online marketingu podniku. Stěžejní částí je dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení. V závěru práce jsou stanovena doporučení na základě zjištěných nedostatků z analýzy dosavadního marketingu a dotazníkového šetření.
The diploma thesis deals with the issue of online marketing strategy. The aim of the thesis is to suggest an effective online marketing communication strategy based on the necessary analyses and questionnaire survey and to determine the way in which the selected company should optimise the online marketing strategy of its services. The theoretical part of the thesis presents the basics of online marketing communication and online marketing. Subsequently, selected online marketing tools are analysed. Attention is paid to the characteristics of online marketing strategy and online marketing focused on the marketing of websites, social networks and email marketing. The analytical part deals with the examined enterprise. The enterprise itself and its target group are presented. Furthermore, the current state of online marketing of the enterprise is analysed. The main part is the questionnaire survey and its evaluation. At the end of the thesis, recommendations are set out on the basis of identified shortcomings from the analysis of existing marketing and questionnaire survey.
Description
Subject(s)
Online marketing, online marketingová strategie, marketing, marketingová komunikace, marketingový mix, sociální sítě, webové stránky, metriky, analýza, dotazníkové šetření, spokojenost zákazníků, Online marketing, online marketing strategy, marketing, marketing communication, marketing mix, social networks, websites, metrics, analysis, questionnaire survey, customer satisfaction
Citation
ISSN
ISBN