Sociální dovednosti žáků s mentálním postižením

Abstract
Bakalářská práce se zabývá sociálními dovednostmi dětí a žáků s mentálním postižením v mateřské škole speciální a v základní škole speciální. V práci je popsána obecně sociální dovednost, charakteristika mentálního postižení. Dále je přiblížena problematika poruchy autistického spektra. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny metody a formy práce speciálních pedagogů ve 3 městech Libereckého kraje, a následně porovnávány. Pomocí pozorování byly zjištěny sociální dovednosti u dětí a žáků s mentálním postižením, které jsou schopny zvládnout, a naopak, které neumí.
The bachelor thesis deals with the social skills of children and pupils with mental disabilities in a special kindergarten and in special primary school. In this work describes in general social skills, characteristics of mental disabilities. Furthermore, the problem of autism spectrum disorder is approached. Using a questionnaire survey, the methods and forms of work to special pedagogues in 3 cities of the Liberec region were identified, and then compared. The observations identified social skills in children or pupils with mental disabilities who are able to cope and those who are not.
Description
Subject(s)
Mentální postižení, sociální dovednosti, porucha autistického spektra, metody a formy práce speciálních pedagogů, socializace, komunikace, dovednosti, Mental disability, social skills, autism spectrum disorders, methods and forms of work to special pedagogues, socialization, communication, skills
Citation
ISSN
ISBN