Efektivní způsoby prezentace gramatiky v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základní školy

Abstract
Diplomová práce se zabývá možností efektivní prezentace anglické gramatikyv hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol. Cílem práce bylonavrhnout odlišné metody pro prezentaci vybraných jevů anglické gramatiky azhodnotit jejich efektivitu. Záměrem praktické části práce bylo ověřit předpoklad, žerůzné přístupy k prezentaci anglické gramatiky v běžných hodinách anglickéhojazyka mohou usnadnit porozumění danému jevu a tudíž jeho efektivnějšímuosvojení. Efektivita navržených aktivit byla následně posouzena pomocí sebe-reflexíautorky práce po každé vyučovací hodině, dotazníky vyplněnými žáky a pomocítestů pro ověření znalostí žáků. V závěrečné části práce jsou vyvozeny obecnézávěry, které potvrzují správnost stanoveného předpokladu a poukazují na důležitéaspekty, které je třeba při prezentaci gramatiky respektovat.
The Diploma Thesis deals with possible ways of effective English grammarpresentation in English language classes at lower secondary school. The aim of thiswork is to suggest various methods for presenting selected grammar items andevaluate their efficacy. The practical part of the thesis planned to verify theassumption that a variety of approaches to presenting English grammar in regularEnglish language classes can facilitate the pupils´ better understanding of a particularitem and thus its more efficient acquisition. The efficacy of the designed activitieswas assessed by means of the author´s self-evaluation after every taught lesson, thequestionnaire filled by the students and tests intended to measure the pupils´knowledge. General conclusions, formulated in the final part of the thesis, confirmthe stated assumption and point to the important aspects that must be observed whilepresenting grammar.
Description
Subject(s)
výuka anglické gramatiky, prezentace gramatiky, induktivní způsob prezentace, deduktivní způsob prezentace, heterogenní třída, motivace, učební styly a strategie, teaching English grammar, grammar presentation, inductive approach to presentinggrammar, deductive approach to presenting grammar, mixed-ability classes, motivation, learning styles and strategies
Citation
ISSN
ISBN