Vliv hospodářského cyklu na strategické a taktické rozhodování podniku

Abstract
Cílem diplomové práce je odpovědět na otázku, jak se měnilo strategické a taktické řízení společnosti Haas+Sohn v krizových letech, jak byl opětovně nastartován odbyt a obnoven rozvoj společnosti a jaká doporučení lze na základě zkušeností této společnosti formulovat. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou, metodickou a praktickou část. Část teoretická definuje hospodářský cyklus a zabývá se podnikovými strategiemi. Metodická část představuje základní metodické přístupy k analýze hospodářského cyklu a popisuje konkrétní metody použité v diplomové práci. Praktická část vymezuje průběh hospodářského cyklu v české ekonomice od roku 2001 a následně zkoumá jeho dopady na fungování společnosti Haas+Sohn v období po roce 2007.Mezi klíčové závěry práce se řadí poznatek o inverzním vývoji hospodářského výkonu společnosti Haas+Sohn ve srovnání s hospodářským cyklem české ekonomiky. V závěru je společnosti doporučena vyšší diverzifikace trhů, pečlivější a detailnější segmentace zákazníků, rozvoj distribuční sítě, důraz na přímý prodej modernizací e-shopu a intenzivnější využívání e-commerce.
The aim of the diploma thesis is to answer the question of how the strategic and tactical management of Haas+Sohn changed in the crisis years, how the sales were restarted and the company's development resumed, and what recommendations can be formulated based on the company's experience.The diploma thesis is divided into theoretical, methodological, and practical part. The theoretical part defines the business cycle and deals with the business strategies. The methodological part presents the basic methodological approaches to the analysis of the business cycle and describes the specific methods used in the thesis. The practical part defines the course of the business cycle in the Czech economy since 2001 and then examines its effects on the performance of Haas+Sohn in the period after 2007.One of the key conclusions of the thesis is the finding of the inverse development of the economic performance of the company Haas+Sohn in comparison with the business cycle of the Czech economy. In conclusion, the company is recommended to increase the market diversification, to carry out more careful and detailed customer segmentation, to develop the distribution network and emphasize the direct sales by modernizing the e-shop and more intensive use of e-commerce.
Description
Subject(s)
Hospodářský cyklus, hrubý domácí produkt, mzda, podniková strategie, zaměstnanost, Business Cycle, Gross Domestic Product, Wage, Business Strategy, Employment
Citation
ISSN
ISBN