Konkurenční pozice podniku na trhu

Abstract
Diplomová práce je zpracována na téma konkurenční pozice podniku na trhu. Předmětem diplomové práce je zhodnocení postavení společnosti Golf Europe s. r. o. v prostředí golfového trhu v České republice. Konkurence společnosti Golf Europe je zkoumána z hlediska golfových kamenných prodejen a z hlediska e-shopů zaměřených na prodej golfového vybavení. Pro analýzu kamenných prodejen byly vybrány společnosti, jejichž kamenné prodejny se nachází Praze. Analýza byla provedena prostřednictvím dotazníkového šetření, kde oslovení respondenti hodnotili atributy jednotlivých společností. Analýza konkurenčních e-shopů byla provedena pomocí benchmarkingu. Výsledkem diplomové práce jsou dvě poziční mapy. Jedna stanovuje konkurenční pozici společnosti Golf Europe v rámci kamenných prodejen a druhá stanovuje konkurenční pozici společnosti Golf Europe z hlediska e-shopů.
This thesis is concerned with the competitive position of the company on the market. The thesis evaluates Golf Europe s.r.o. company in the environment of the golf market in the Czech Republic. The competitive position of the company is examined in two different points of view, first in terms of golf equipment shops in Prague and then in terms of golf e-shops in the Czech Republic. Golf shops in Prague were examined using questionnaires answered by golf customers who evaluated different attributes of golf shops. The competing e-shops were analysed with benchmarking tools. The thesis results in two competitive position maps. First of them shows the competitive position of Golf Europe s.r.o. Golf Shop. Second shows the competitive position of the company's e-shop on the market.
Description
Subject(s)
Benchmarking, hodnota zákazníka, konkurence, konkurenční analýza, konkurenční pozice, konkurenční výhoda, konkurenční strategie, PEST analýza, poziční mapa, strategická analýza, SWOT analýza, benchmarking, customer value, competition, competitive analysis, competitive position, competitive advantage, competitive strategy, PEST analysis, competitive position map, strategic analysis, SWOT analysis
Citation
ISSN
ISBN