Práce se žáky s poruchami chování ve středisku výchovné péče

Abstract
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s poruchami chování a učení ve středisku výchovné péče Čáp v Liberci. V teoretické části je představeno základní dělení poruch chování a učení a inkluzivní pedagogika. V praktické části je prostřednictvím pozorování a kazuistik vybraných žáků školy střediska popsána vzdělávací činnost ve středisku do nástupu žáka do školy střediska až po odchod, návrat do domácího prostředí a kmenové školy. Cílem práce je představení výuky vedené pedagogem a asistentem pedagoga ve středisku výchovné péče a srovnání s výukou žáků se specifickými potřebami v běžné škole.
The Bachelor´s thesis deals with the education of the pupils and students with learning or behavioural developmental disorders in The Educational Care Centre Stork in Liberec.In the theoretical part there has been introduced the basic division of the behavioural and learning developmental disorders and the inclusive pedagogy.In the practical part there is described the educational process in the form of the observation and the casuistry of the chosen pupils and students presented by The Educational Care Centre from their beginning at school in The Centre, its behaviour, till the leaving home to the family home and to the home school.The aim of the thesis is to bring out the schooling guided by the teacher and the teacher´s assistant in the educational care centre in a comparison with the schooling of the pupils and students with special educational needs at a common school.
Description
Subject(s)
porucha chování, inkluze, porucha učení, středisko výchovné péče, asistent pedagoga, motivace, behaviour disorder, inclusion, learning disorder, the educational care centre, a teacher´s assistant, motivation
Citation
ISSN
ISBN