Aktivity žáků 1. stupně základní školy na sociálních sítích

Abstract
Bakalářská práce se zabývá aktivitami žáků I. stupně základní školy na internetu a sociálních sítích. Teoretická východiska bakalářské práce se proto zaměřují na základní i rizikové jevy a procesy, které se v on-line prostředí vyskytují. Dále poukazují na souvislosti mezi specifiky virtuálního prostředí a rizikovým chováním jedinců. Vše je doplněno o etopedický pohled na běžnou praxi využívání informačních a komunikačních technologií, které jsou nejen nástrojem poznávání, vzdělávání a socializace žáků, ale mohou být také příčinou vzniku poruch chování. Na podkladě dostupných výzkumů je v rámci této bakalářské práce realizován průzkum prostřednictvím dotazníkového šetření, který se orientuje na vybranou skupinu žáků I. stupně základní školy ve věkové kategorii 9-11 let a zjišťuje jejich aktivity na internetu a sociálních sítích. Na základě výsledků provedeného průzkumu jsou formulovány návrhy a doporučení pro praxi, jejichž cílem by mělo být zvýšení kvality na úkor kvantity při využívání internetových aplikací a eliminace rizikového chování žáků v on-line prostředí.
The bachelor thesis deals with the activities of primary school pupils on the internet and social networks. The theoretical basis of the thesis therefore focuses on the basic and risk phenomena and processes that occur in the online environment. It also points to the connection between the specifics of the virtual environment and risk behavior of individuals. An ethopedic view of the common practice of using information and communication technologies, which are not only tools for cognition, education and socialization of pupils but can also cause behavioral disorders, is also added. Based on the available research, a questionnaire survey was conducted for this bachelor thesis which focuses on a selected group of primary school pupils in the age category of 9-11 years and identifies their activities on the Internet and social networks. Based on the results of the survey, suggestions and recommendations for practice are formulated with the aim of improving quality at the expense of quantity in using Internet applications and eliminating risky behavior of pupils in the online environment.
Description
Subject(s)
Internet, sociální sítě, rizikové chování, šikana, kyberšikana, prevence, Internet, social networks, risky behavior, bullying, cyberbullying, prevention
Citation
ISSN
ISBN