Didaktické ztvárnění učiva v konstruktivistickém pojetí výuky na 1. stupni ZŠ

Abstract
Diplomová práce se věnuje tematice konstruktivistického přístupu a jeho východiskům ve výuce na základní škole prostřednictvím dlouhodobého projektu. Teoretická část práce se zabývá popisem a srovnáním konstruktivistického a transmisivního přístupu k výuce na prvním stupni základní školy. Je definováno realizované kurikulum, charakteristika a podmínky vybraných aktivizačních metod v kontextu potřeby pedagogické inovace. Praktická část práce je realizována jako dlouhodobý konstruktivisticky vedený projekt. Popsány jsou všechny části projektu - záměr - plánování tématu projektu, plán - plánování procesu projektového vyučování, realizace jednotlivých částí projektu a závěrečná reflexe.
The diploma thesis deals with the topic of the constructivistic approach and its starting points in teaching at primary school through a long-term project. The theoretical part of the thesis deals with the description and comparison of constructivistic and transmissive approaches to teaching in primary school. The implemented curriculum, characteristics, and conditions of selected activational methods in the context of the need for pedagogical innovation are defined. The practical part of the theses is implemented as a long-term project. All parts of the project, intention - planning of the project topic, plan - planning of the project teaching process, implementation of individual parts of the project and final reflection are described.
Description
Subject(s)
konstruktivistický přístup, transmisivní přístup, dlouhodobý projekt, inovativní přístup, aktivizační metody, základní škola, constructivistic approach, transmissive approach, long-term project, innovative approach, activational methods, primary school
Citation
ISSN
ISBN