Vyučovací proces v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základních škol v souvislosti s inkluzí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Abstract
Diplomová práce se zabývá zmapováním současného stavu inkluze ve vyučovacím procesu v hodinách tělesné výchovy žáků 1. stupně základní školy. Dále identifikováním postojů učitelů, žáků a rodičů k nově vzniklé situaci. Dílčím cílem práce je vytvoření návrhů na udržení kvality tělesné výchovy vzhledem k inkluzi. Tyto návrhy jsou výsledkem výzkumného šetření, které je založeno na strukturovaných rozhovorech s vybranými respondenty z řad učitelů, žáků a jejich rodičů z pěti vybraných škol. Teoretická část obsahuje rešerše odborné literatury na téma inkluze v širším kontextu, definice Rámcového vzdělávacího programu, Školního vzdělávacího programu a analýzy tělesné výchovy vzhledem k inkluzi. Praktická část obsahuje reflexe rozhovorů s učiteli, žáky a rodiči. Ty pak ústí do souhrnné výzkumné části, která obsahuje cíl práce, a to zmapování současného stavu inkluze, dále cíl dílčí, jímž jsou návrhy na zlepšení a udržení kvality TV vzhledem k inkluzi.
The diploma thesis maps the current status of inclusion in the teaching process of physical education (PE) lessons in primary school. Furthermore, by identifying the attitudes of teachers, students and parents to the new situation. A secondary aim of this work is to formulate propositions for maintaining the quality of PE taking into consideration the inclusion. These propositions are the results from an investigation based on structured interviews with selected respondents among teachers, pupils and their parents from five chosen schools. The theoretical part includes a research of available literature concerning the inclusion in a broad context, definitions of the framework education programme, the school education programme, and the analysis of inclusion in PE. The practical part includes personal reflections of interviews with teachers, pupils and parents. These lead onto a comprehensive research part containing the aim of this work: the mapping of the actual status of the inclusion as well as the secondary goal, which are proposals to maintain the quality of PE related to inclusion.
Description
Subject(s)
inkluze, tělesná výchova, Rámcový vzdělávací program, strukturované rozhovory, inclusion, physical education, framework education programme, structured interviews
Citation
ISSN
ISBN