Paralelizace vyhledávání spojení v MHD

Abstract
Tato práce formalizuje problém vyhledávání spojení ve veřejné dopravě a dále diskutuje používané grafové i negrafové algoritmy a modely. V potaz jebrána použitelnost navrhovaného řešení v mobilních zařízeních, která vyhledávají spojení offline. Tato zařízení nemají stálý přístup k výkonnémuserveru, který by vyhledávání provedl. Z toho důvodu musí být data jízdních řádů uchovávána v kompaktní podobě a zvolený model musí počítat s omezenýmvýkonem. Tato práce uvažuje možnosti využití paralelismu při vyhledávání spojení a za tímto účelem navrhuje heuristiku pro odhad optimálních časůodjezdů, která umožní paralelizaci vyhledávání několika spojení současně. Tato heuristika byla otestována nad časově závislým grafem.
This thesis formalizes the problem of connection search in public transport and further discuses available graph and non-graph based algorithms andmodels. The usability of the proposed solution on mobile devices, that perform the connection search offline, is taken into account. These devices donot have permanent access to powerful server that could perform the search. For this reason, timetable data must be stored in a compact form andchosen model must take into account limited performance. This thesis considers the possibility of using parallelism in connection search and for thispurpose proposes a heuristic for estimating optimal departure times, which will allow parallelization of searching several connections simultaneously.This heuristic has been tested on time-dependent graph.
Description
Subject(s)
Veřejná doprava, jízdní řád, vyhledávání spojení, paralelismus, heuristika, Public transport, timetable, connection search, parallelism, heuristic
Citation
ISSN
ISBN