Specifika mezinárodního obchodu v zemích západního Balkánu

Abstract
Bakalářská práce se zabývá interkulturními specifiky mezinárodního obchodu ve státech západního Balkánu tedy v Albánii, Bosně a Hercegovině, Severní Makedonii, Kosovu, Srbsku a Chorvatsku. První část práce se zabývá definováním základních pojmů jako je kultura, interkulturní komunikace a obchodní etiketa. Další část charakterizuje jednotlivé státy z hlediska všeobecné teritoriální charakteristiky, politického a historického vývoje, makroekonomických ukazatelů, zahraničního obchodu a kulturních specifik, které jsou pro tyto státy charakteristické. Poslední část se zaměřuje na tato specifika z praktického úhlu pohledu za pomoci kvalifikovaných rozhovorů. Teoretické zkoumání je porovnáno s praktickými zkušenostmi odborníků, jež pracovali nebo pracují v oblasti obchodu a podnikání se státy západního Balkánu. Cílem práce je identifikace specifik obchodování a podnikání v zemích západního Balkánu na základě kulturních odlišností.
This bachelor thesis examines intercultural specifics of international trade in Western Balkans - Albania, Bosnia and Herzegovina, Northern Macedonia, Kosovo, Serbia, and Croatia. The first part describes the definition of basic concepts such as culture, intercultural communication, and business etiquette. Another part characterizes the states in terms of territorial characteristics, political and historical developments, macroeconomic indicators, external trade, and cultural specifics that are typical for these states. The last part focuses on these specifics from a practical point of view with the help of qualified interviews. The theoretical examination is being compared with the practical experience of professionals working in trade and business in the Western Balkans. The purpose of this thesis is to identify the specifics of trade and business in the Western Balkan countries based on cultural differences.
Description
Subject(s)
Mezinárodní obchod, interkultura, kulturní odlišnosti, podnikání, balkánské státy, International trade, interculture, cultural differences, business, Balkan States
Citation
ISSN
ISBN