Možnosti neplacené propagace na sociálních sítích Facebook a Instagram

Abstract
Hlavním předmětem diplomové práce je implementace neplacených forem propagace na sociálních sítích v rámci marketingové strategie vybraných elektronických obchodů a následné zhodnocení jejich efektivnosti z hlediska naplňování firemních cílů. K docílení správného pochopení práce lidmi, kteří se v daném tématu neorientují, je na začátku práce věnována pozornost především nástrojům, které dané komunikační kanály nabízejí a způsobům, jakými je firmy mohou využít k zefektivnění svých propagačních aktivit. Dále se práce věnuje stručnému vysvětlení a přiblížení vybraných správcovských nástrojů.Druhá část práce se zabývá vytvářením marketingové strategie na sociální sítě, implementací vybraných forem propagace na zvolené e-shopy a zhodnocení efektivnosti příspěvků pomocí již zmíněných správcovských nástrojů.
The aim of this thesis is the implementation of organic content promotion into social media sites within the marketing strategy of particular online stores. This is then followed by an evaluation of its effectiveness in terms of meeting corporate goals.To gain an accurate understanding of this work for those who are not yet familiar with this topic, the thesis is divided into two parts. The 1st part focuses primarily on introducing some basic concepts along with the essentials of social media sites and the tools used to manage them. It also investigates the possibilities for sharing content and how organizations have the opportunity to take advantage of it. Furthermore, the thesis is dealing with a brief explanation of selected social media managing tools.The 2nd part is focused on creating an appropriate social media marketing strategy that not only correctly implements and selects organic promotion to online stores, but also evaluates effectiveness of chosen content by using the previously mentioned social media managing tools.
Description
Subject(s)
e-shop, Facebook, Instagram, marketingová strategie, propagace, přehledy, příspěvky, sociální sítě, content, Facebook, Insights, Instagram, marketing strategy, online store, promotion, social media
Citation
ISSN
ISBN