Vývoj a překážky bezobalového prodeje v České republice a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska

Abstract
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení a rozebrání vztahu spotřebitelů k bezobalovému způsobu nakupování, který začíná být stále větším trendem. V práci je obsažena část týkající se historie konceptu zero waste, v jehož myšlence se nese také duch bezobalového nakupování. Následuje samotná definice tohoto konceptu. V práci je také zhodnocena aktuální situace s produkcí odpadů spotřebitelů v obou zemí a jejich snahy tuto situaci zlepšit. Dále je pak vytyčeno několik významných prodejen. Následně se práce přesouvá k samotnému spotřebiteli, kde jsou v rámci dotazníkového šetření zjišťovány jeho nákupní zvyklosti a preference. Vyhodnocení dotazníku je poté nápomocno při posuzování situace v bezobalovém nakupování a také pro určení jeho překážek. V závěru je doporučeno, jak tyto překážky zdolat.
The aim of this bachelor thesis is to evaluate and analyze the relationship of consumers to the packaging-free way of shopping, which is an increasing trend. The thesis contains a part concerning the history of the concept of zero waste, whose idea also bears the spirit of packaging-free shopping. The definition of this concept follows. The work also evaluates the current situation with the production of consumer waste in both countries and their efforts to improve this situation. Furthermore, several important stores are identified. Subsequently, the work shifts to the consumer himself, who is asked several questions about his shopping habits and preferences. This questionnaire survey is helpful in assessing the situation in packaging-free shopping and also in identifying its obstacles. In conclusion, it is recommended how to overcome these obstacles.
Description
Subject(s)
Bezobalové nakupování, minimalizace odpadu, zero waste, Packaging-free shopping, waste minimization, zero waste
Citation
ISSN
ISBN