Postavení maloobchodního řetězce na českém a portugalském trhu

Abstract
Tato bakalářská práce se zaměřuje na postavení maloobchodního řetězce H&M na českém a portugalském trhu. Práce je rozčleněna do šesti hlavních částí. V prvních části jsou vymezené základní pojmy spojené s obchodem a maloobchodem, jejich druhy, rozdílem mezi zákazníkem a spotřebitelem, společenská odpovědnost firem a metody hodnocení vnitřního a vnějšího okolí podniku. Druhá část seznamuje se samotným maloobchodním řetězcem H&M, jeho historií a vývojem, hodnotami řetězce, společenskou odpovědností, vztahu k zákazníkům, organizační strukturou řetězce a také s postojem k pracovním podmínkám u svých dodavatelů. Následuje část s finančními ukazateli, které mapují současný stav společnosti. Další část je věnována současnému postavení maloobchodního řetězce na trhu v České republice a Portugalsku včetně konkurence na těchto trzích. Zmapováno je také externí okolí společnosti H&M pomocí Porterovy analýzy 5 sil, PEST analýzy a metody 4C. Je provedena SWOT matice, která zobrazuje silné a slabé stránky řetězce, jeho příležitosti a hrozby na trhu. Následují možnosti rozvoje společnosti na Českém a Portugalském trhu A bakalářská práce je zakončena vyhodnocením používaných postupů a jejích zjištění. Cílem této bakalářské práce je zmapování současného postavení daného maloobchodního řetězce na zmíněných trzích a zmapování jeho možného budoucího rozvoje.
This bachelor thesis is focused on the position of a retail chain in the Czech and Portuguese markets. The thesis itself is divided into six parts. First section deals with theoretical definitions of trade and retail, the difference between a customer and a consumer, corporate social responsibility, methods of assessing the internal and external environment of the company. The second part focuses on the introduction of the retail chain H&M, its history and development, its values, corporate social responsibility, relationship with its customers, organizational structure and its approach against working conditions of its suppliers. The following part shows financial indicators that survey the contemporary status of the company. Another part is devoted to the position of the retail chain on the market in the Czech Republic and Portugal, including competition in these markets. The external environment of H&M is mapped using Porter's 5 forces analysis, PEST analysis, and 4C method. SWOT matrix shows strengths, weaknesses, opportunities, and threats but also its possible strategies. Last but not least is the chapter of the possible development of H&M in the Czech and Portuguese markets. The bachelor thesis is concluded by an evaluation of used procedures. The purpose of this bachelor thesis is to analyze the current state and map out future progress of the chosen retail chain on the Czech and Portuguese markets.
Description
Subject(s)
Obchod, řetězec H&M, H&M Česko, H&M Portugalsko, SWOT matice H&M, PEST analýza H&M, Retail, retail chain of H&M, H&M Czech Republic, H&M Portugal, SWOT matrix of H&M, PEST analysis of H&M
Citation
ISSN
ISBN