eGovernment a jeho přínos pro podniky

Abstract
Předmětem této diplomové práce je přiblížení problematiky eGovernmentu v České republice a jeho přínosů pro podniky v porovnání s jinou, digitálně vyspělejší zemí Evropské unie. Cílem práce je na základě teoretických poznatků z oblasti elektronické komunikace veřejné správy popsat založení podniku, zhodnotit vybrané povinnosti podniku v souvislosti s nástroji eGovernmentu v České republice a následně porovnat se zvolenou zemí. Osvědčené praktiky vyspělejší země poté navrhnout jako alternativu pro budoucí rozvoj eGovernmentu České republiky. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickým souvislostem eGovernmentu v České republice, konkrétně jeho základní definici, historii, vývoji, základním prvkům a novým projektům a strategiím pro inovaci a modernizaci elektronické komunikace veřejné správy České republiky. V další části je popsán eGovernment ve vybrané zemi, jeho historický vývoj a vybrané základní prvky. Praktická část se zabývá postupem založení podniku a popisuje jeho vybrané povinnosti v souvislosti s nástroji eGovernmentu v České republice, následně je porovnán s postupem založení podniku ve vybrané zemi Evropské unie. Porovnání je zhodnoceno a na základě zhodnocení je navrženo optimální řešení pro modernizaci České republiky co se eGovernmentu týče. Na závěr je provedena SWOT analýza eGovernmentu České republiky, která udává příležitosti a hrozby pro inovaci systémů elektronické komunikace veřejné správy.
eGovernment and its benefits for businessesThe subject of this diploma thesis is to approach the issue of eGovernment in the Czech Republic and its benefits for businesses in comparison with another, digitally advanced country of the European Union. The aim of the thesis is to describe the establishment of a company on the basis of theoretical knowledge in the field of electronic communication of public administration, to evaluate selected obligations of a company in connection with eGovernment tools in the Czech Republic and to compare it with a selected country. The best practices of the more advanced country should then be proposed as an alternative for the future development of eGovernment in the Czech Republic.The introductory chapters are devoted to the theoretical context of eGovernment in the Czech Republic, namely its basic definition, history, development, basic elements and new projects and strategies for innovation and modernization of electronic communication of public administration in the Czech Republic. The next part describes eGovernment in the selected country, its historical development and selected basic elements.The practical part deals with the process of establishing a business and describes its selected obligations in connection with eGovernment tools in the Czech Republic, then it is compared with the process of establishing a business in a selected country of the European Union. The comparison is evaluated and based on the evaluation, the optimal solution for the modernization of the Czech Republic in terms of eGovernment is proposed. Finally, a SWOT analysis of eGovernment of the Czech Republic is performed, which identifies opportunities and threats for innovation of electronic communication systems of public administration.
Description
Subject(s)
eGovernment, historie eGovernmentu, elektronická komunikace veřejné správy, podnik, postup založení podniku, eGovernment, history of eGovernment, electronic communication of public administration, business, proces of business establishment
Citation
ISSN
ISBN