Language proficiency assessment from pedagogical and statistical perspectives

Title Alternative:Hodnocení jazykové kompetence z perspektivy pedagogiky a statistiky
Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Článek pojednává o výsledcích studie založené na srovnání, jak svoji jazykovou kompetenci hodnotí sami studenti, jejich učitelé a jaké jsou skutečné výsledky dosažené u zkoušky. Jedná se o výsledky standardizované jazykové zkoušky, kterou používají členské státy NATO (zkouška podle STANAG 6001). Prezentovaná data byla získána z dotazníku distribuovaného studentům intenzivních jazykových kurzů v rámci celoživotního vzdělávání během jednoho akademického roku. Pomocí aplikovaných statistických metod byla analyzována data z dotazníků, aby bylo možno srovnat, jak přesně jsou studenti a jejich učitelé schopni předvídat výsledky zkoušek.
Der Artikel behandelt die vorläufigen Ergebnisse einer Studie zum Vergleich der Selbstbewertung der englischen Sprachkenntnisse, der Beurteilung der Lehrer und der tatsächlichen Testergebnisse. Die Testergebnisse stammen aus standardisierten Sprachtests (NATO-STANAG-6001-Tests), die in den NATO-Ländern verwendet werden. Die präsentierten Daten stammen aus einem Fragebogen, der während eines akademischen Jahres von den Studenten ausgefüllt wurde, die Intensivkurse im Rahmen des lebenslangen Lernens besucht haben. Zur Datenanalyse des Fragebogens wurden statistische Methoden angewendet, um zu vergleichen, wie genau die Studenten und ihre Lehrer die Testergebnisse vorhersagen können
This exposition presents the preliminary findings of research focused on the comparison of English language proficiency self-assessments, instructor assessments and actual examination results. The examination results are from outcomes of the standardized language examination used in NATO countries (examinations in accordance with NATO STANAG 6001). The garnered data were gathered from a questionnaire administered to students enrolled in intensive, life-long language learning courses during one academic year. Statistical methods were applied to analyse the data obtained from the questionnaire to compare how accurately the students and their teachers were able to predict the actual examination corollary.
Niniejszy artykuł poświęcony jest wynikom badań dotyczących porównania samooceny kompetencji językowej dokonanej przez studentów oraz oceny dokonywanej przez nauczycieli z faktycznymi wynikami osiągniętymi na egzaminie. Wykorzystano w tym celu wyniki zestandaryzowanego egzaminu z języka, stosowanego w krajach członkowskich NATO (egzamin wg STANAG 6001). Zaprezentowane dane zebrano w drodze ankiety przeprowadzonej wśród studentów intensywnych kursów językowych w ramach kształcenia ustawicznego w ciągu jednego roku akademickiego. Przy pomocy stosowanych metod statystycznych dane z ankiet przeanalizowano w celu dokonania porównania, na ile dokładnie studenci i ich nauczyciele są w stanie przewidzieć wyniki egzaminów.
Description
Subject(s)
language assessment, self-assessment, standardized examination, questionnaire, data analysis
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN