Komunikace s autistickým dítětem na druhém stupni základní školy

Abstract
Diplomová práce se věnuje komunikaci autistického dítěte při výuce na druhém stupni základní školy. Je založena na analýze odborné literatury a zaměřuje se především na komunikaci autistických dětí. Teoretická část se skládá ze 3 kapitol. První kapitola stručně pojednává o historii a základních poznatcích o poruchách autistického spektra, přičemž je rozdělena na popis Aspergerova syndromu a popis dětského autismu. Druhá kapitola se věnuje celkové problematice v komunikaci u autistických dětí. Poslední kapitola z teoretické části se zabývá žáky s poruchou autistického spektra na základních školách. V rámci této kapitoly je zmíněna metodika práce se žákem s PAS, jsou zde navrženy doporučované postupy pro učitele žáka s PAS a je zde zmíněna práce asistenta pedagoga. V praktické části je obsažena kompletní kazuistika konkrétního zkoumaného žáka na základní škole v Luštěnicích. Dále jsou zde rozhovory s otcem a třídní učitelkou pozorovaného. Poté jsou v práci uvedeny grafy znázorňující získané poznatky z pozorování. V poslední kapitole praktické části jsou vyvozeny doporučené postupy ze získaných poznatků o konkrétním žákovi s PAS.
The diploma thesis deals with the communication of the autistic child during the second grade of elementary school. It is based on an analysis of professional literature and focuses primarily on the communication of autistic children. The theoretical part consists of 3 chapters. The first chapter briefly discusses the history and basic knowledge of Autistic Spectrum Disorders, broken down into a description of Asperger syndrome and a description of childhood autism. The second chapter deals with the general problem of communication in autistic children. The last chapter of the theoretical part deals with pupils with autism spectrum disorder at primary schools. In this chapter, the methodology of working with a pupil with ASD is mentioned, recommended procedures for the pupil's pupil's teacher are suggested and the work of a teacher's assistant is mentioned here. The practical part contains a complete case study of a particular pupil at the elementary school in Luštěnice. Furthermore, there are interviews with the father and class teacher observed. Then there are graphs showing the findings from observation. In the last chapter of the practical part, the recommended procedures are derived from the acquired knowledge about a specific pupil with PAS.
Description
Subject(s)
Autismus, Aspergerův syndrom, porucha autistického spektra, dítě, žák, škola, učitel, komunikace, asistent pedagoga, Autism, Asperger's Syndrome, Autistic Spectrum Disorder, Child, Disciple, School, Teacher, Communication, Teacher Assistant
Citation
ISSN
ISBN