Školní úspěšnost žáků 1. ročníku ZŠ optikou rodičů a učitelů

Abstract
Diplomová práce se zabývá školní úspěšností žáků 1. ročníků ZŠ optikou rodičů a učitelů. Jejím cílem je identifikovat nasbírané názory zástupců obou těchto skupin. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vymezena školní úspěšnost, činitelé, kteří ji ovlivňují, jednotlivé složky školní úspěšnosti i příčiny školního neúspěchu. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum, v němž byla využita metoda dotazníku. Součástí praktické části je také doporučení a vytvořený program na podporu školní úspěšnosti žáků 1. tříd.
The MA thesis is focused on school success of pupils of first grade of the elementary school through the perspective of parents and teachers. Its aim is to identify and analyze opinions of representatives of both of these groups. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, I define the meaning of school success and the factors that influence it, and I also concentrate on single elements of school success and reasons of its failure. The practical part includes the quantitative research in which I employed method of a questionnaire. Part of the practical part is also a recommendation and a proposal for a program that can support success of the first grade pupils at school.
Description
Subject(s)
školní úspěšnost, školní neúspěšnost, mateřská škola, základní škola, žák, učitel, rodič, školní zralost, školní připravenost, odklad školní docházky, school success, school failure, kindergarten, elementary school, pupil, teacher, parent, school maturity, school preparedness, postponement of school attendance
Citation
ISSN
ISBN