Návrh marketingové strategie malého a středního podniku

Abstract
Tématem diplomové práce je návrh marketingové strategie malého a středního podniku. Pro návrh marketingové strategie byla vybrána společnost JaP-Jacina Trade s.r.o. a konkrétně její e-shop zaměřený na prodej vratových systémů a příslušenství za účelem zvýšení počtu zákazníků, tím i počtu objednávek a výsledných tržeb. Pro posouzení aktuálního stavu a navržení nové marketingové strategie byla provedena analýza využívaných nástrojů internetového marketingu, SWOT analýza a analýza sekundárních dat v podobě porovnání finančních výsledků e-shopu v letech 2017 a 2018. V závěru práce je navržena marketingová strategie zaměřená na efektivnější komunikaci e-shopu, jež by měla pomoci dosáhnout lepších výsledků.
The topic of this diploma thesis is a marketing strategy proposal for a small and medium sized enterprise. The marketing strategy proposal is focused on a company JaP-Jacina Trade, specifically on its e-commerce, where the company sells parts for the gate systems and their accessories. The aim of this proposal is to increase the number of customers which would lead to more orders and higher resulting revenue. An analysis of already used online tools, SWOT analysis and analysis of secondary datas that compare financial outcomes of the e-commerce in years 2017 and 2018 were conducted in order to assess the current status and to propose a new marketing strategy. At the end of the thesis is proposed the new marketing strategy which is focused on more effective communication of the e-commerce and which should help achieve better results.
Description
Subject(s)
Banner, e-shop, internet, internetový marketing, nástroj, návštěvnost, produkt, srovnávače zboží, strategie, zákazník, Banner, customer, e-shop, internet, internet marketing, number of visits, price comparison website, product, strategy, tool
Citation
ISSN
ISBN