Komunikační strategie vybraného podniku

Abstract
Diplomová práce se věnuje marketingové komunikační strategii Divadla F. X. Šaldy v Liberci. V teoretické části se autorka zabývá literární rešerší v oblasti marketingové komunikace s ohledem na specifika jednotlivých nástrojů ve veřejném sektoru. Praktická část diplomové práce analyzuje hospodaření Divadla F. X. Šaldy Liberec a zachycuje základní ekonomické ukazatele v desetiletém časovém období. Důraz je zde kladen hlavně na marketingové aktivity. Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit návrh komunikační strategie pro sedmý ročník Festivalu současného divadla WTF?! pořádaný v Malém divadle. Jedná se o festival zaměřený na mladého diváka, úkolem je nalézt optimální kombinaci marketingových nástrojů s ohledem na prostředky a rozpočet a navrhnout nejúčinnější řešení pro pořadatelský tým. Jako další cíl si autorka zvolila prokázat závislost návštěvnosti divadla na online marketingu. Užitou metodou pro testování závislosti je regresní analýza.
The thesis addresses a communication strategy of F. X. Šalda´s Theatre in Liberec. In the theoretical part, the author deals with literary research in the area of marketing communication considering the specifics of instruments in the public sector. The practical part of this thesis analyzes the management of the F. X. Šalda´s Theatre and describes the development of the basic economic indicator in ten years period with an emphasis on marketing activities. The main aim of this thesis is to create a communication strategy for seventh year of the Contemporary Theater Festival WTF?! this takes place on the small scene of F. X. Šalda´s Theatre. The festival focuses on a young audience; the task is to find the right combination of marketing tools considering the available resources and budget and to propose the most effective solution for the implementation team. As an additional target, the author chose to demonstrate the statistic dependence of theatre attendance on online marketing. The method used for the dependence testing is regression analysis.
Description
Subject(s)
Event marketing, marketingová komunikace, komunikační strategie, komunikační mix, online marketing, PEST analýza, regresní analýza, situační analýza, social media marketing, Communication strategy, communication mix, event marketing, marketing communication, online marketing, PEST analysis, regression analysis, situation analysis, social media marketing
Citation
ISSN
ISBN