Zhodnocení on-line marketingové strategie vybraných hotelových zařízení

Abstract
Hlavním cílem této práce je zhodnocení vybraných hotelových řetězců, které působí jak na území České republiky, tak i v zahraničí. Jsou vybrány čtyři hotelové řetězce - Pytloun Hotels, OREA Hotels and Resorts, Hilton Hotels and Resorts a Marriott Hotels and Resorts. Pro zhodnocení těchto jednotlivých řetězců je vypracována metodika v podobě hodnotících kategorií a kritérií, dle které se autorka práce řídí a postupuje. V teoretické části práce je definován on-line marketing a jeho vybrané nástroje, které lze aplikovat v oblasti hotelnictví. Těmito nástroji jsou zejména webové stránky, sociální sítě či například internetová reklama. V praktické části práce je popsáno pět nezávisle vybraných hotelů z každého řetězce a na základě jejich působení je zhodnocen řetězec jako celek. Závěrečná část práce obsahuje shrnutí hodnocení jednotlivých hotelových řetězců a poznatků.
The aim of this bachelor thesis is to evaluate selected hotel's facilities, which are based in the Czech republic or abroad. Four hotel chains were chosen for this thesis - Pytloun Hotels, OREA Hotels and Resorts, Hilton Hotels and Resorts and Marriot Hotels and Resorts. For evaluation of the individual hotel's facilities is developed a method using evaluation categories and criteria, according to which the author of the work is following. In the theoretical part of the thesis is defined on-line marketing and tools which are connected to a hotel business. As an example of the marketing tools are web sites, social networks or internet advertisment. In the practical part is described five independently selected hotels from each of the four hotels chains and based on their effect, the chains are evaluated as a whole. The final part contains summary of obtained evaluation and information.
Description
Subject(s)
Hotelový řetězec, internet, on-line marketing, sociální sítě, webové stránky, reklama, Hotel facilities, internet, on-line marketing, social network, website, advertisment
Citation
ISSN
ISBN