Smyslové poznávání přírody jako součást výtvarných činností v mateřské škole

Abstract
Cíl bakalářské práce je zaměřen na rozvoj smyslového poznávání přírody jako součást výtvarných činností v mateřské škole. Bakalářská práce se dělí na dvě části. První část je teoretická a zabývá se vývojovou psychologií dítěte, charakteristikou smyslového vnímání, vývojem výtvarného dětského projevu, výtvarnou a environmentální výchovou. Druhou praktickou část tvoří 5 výtvarných metodických listů s přírodní tématikou. Součástí metodických listů jsou i další návrhy činností, ve kterých děti zapojují lidské smysly a zároveň prohlubují pozitivní vztah k přírodě.
The thesis focuses on development of sensory cognition of nature as a part of art activities in kindergarten. The bachelor thesis consists of two chapters. Theoretical part concentrates on development psychology of children, then focuses on defining of perceiving with senses, development of art expression of children and in the last part, thesis focuses on art and environmental education. The practical chapter is divided into 5 art methodological sheets with the topic enhancing nature. In these methodological sheets you can find another suggestions of activities, where children can apply their senses and therefore increase their connections with nature in positive way.
Description
Subject(s)
lidské smysly, předškolní věk, příroda, přírodní materiál, přírodní námět, výtvarná výchova, human senses, preschool age, nature, natural material, natural theme, art education
Citation
ISSN
ISBN