Aplikace statistických metod v podnikové praxi

Abstract
Tématem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu výskytu reklamací a vadných kusů zachycených při výstupní kontrole pomocí vhodných statistických metod ve vybraném podniku. Úvodní část práce je věnována teoretickým východiskům k dané problematice. Jsou v ní vysvětleny základy statistiky, proces statistické analýzy dat, řízení kvality, typologie podniků a vybrané statistické metody. Následně je charakterizován zvolený podnik. Pro zpracování a analýzu poskytnutých dat je využita vizualizace údajů pomocí grafů a tabulek, Paretova analýza, metoda analýzy závislosti v kontingenční tabulce, testování shody úrovně a trendová analýza časových řad. Na základě těchto metod a testování hypotéz stanovuje tato bakalářská práce vybrané závislosti mezi jednotlivými znaky, hlavní příčiny vzniku vadných kusů a jejich vývoj v čase.
The main goal of this thesis is to evaluate the current state of occurrence of warranty claims and defective products found during final inspection in a selected company using appropriate statistical methods. Introductory part is focused on the theoretical background of the given issue. It explains the basics of statistics, process of statistical data analysis, quality management, typology of companies and selected statistical methods. Then the chosen company is characterized. For data processing and analysis, data visualization using graphs and tables, Pareto analysis, test of independence in contingency tables, testing differences in a central tendency and trend analysis of time series are used. Based on these methods and hypothesis testing, this thesis determines selected dependencies between variables, the main causes of the occurrence of defective products and their development over time.
Description
Subject(s)
Statistika, statistická analýza, kvalita, výrobní podnik, vadný výrobek, Statistics, statistical analysis, quality, manufacturing company, defective product
Citation
ISSN
ISBN