Analýza distribuce vybraného produktu při vstupu na nový trh

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Daná bakalářská práce má za cíl, na základě možných forem vstupu na zahraniční trh, doporučit či nedoporučit vstup firmě na zahraniční trh. V dílčí teoretické části jsou popsány možné teoretické formy vstupu na zahraniční trh a jejich možné potencionální využití, včetně rizik. Praktická část zahrnuje popis společnosti Dřevovýroba TOPA, s.r.o. a její SWOT analýzu. Poté jsou představeny různé marketingové analýzy, jejichž součástí je PEST analýza prostředí, analýza zahraničního trhu a analýza odvětví. Výsledkem bakalářské práce je navrhnutí vhodné formy vstupu na zahraniční trh a zvolení správných marketingových strategií pro vybranou společnost.
On the basis of possible entry forms to the foreign market, this bachelor thesis attempts to suggest and recommend that the company either enters or does not enter the foreign market. The theoretical part describes likely theoretical forms of entry to the foreign market and their potential application, including the risks. The practical part focuses on the description of the company Dřevovýroba TOPA, s.r.o. and its SWOT analysis. In addition, the different marketing analyses are introduced, pointing at the PEST analysis of environment, foreign market analysis and industry analysis. The outcome of the bachelor thesis is a particular suggestion of the appropriate entry form to the foreign market and selection of suitable marketing strategies for the selected company.
Description
Subject(s)
Analýza, marketingová strategie, vstup, zahraniční trh, Analysis, entry, international trade, marketing strategy
Citation
ISSN
ISBN