Učební styly žáků střední školy jako východisko učitelovy koncepce vyučování

Title Alternative:Learning Styles of Secondary School Students as a Basis of Teacher's Educational Conception
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce se zabývá možnostmi užití znalosti učebních stylů žáků střední školy (gymnázia) k zefektivnění výuky. V teoretické části je předložen přehled problematiky stylů učení, jejich dělení a jejich diagnostiky učiteli. Dále jsou prezentovány důležité poznatky z oblasti pojetí výuky, metod a organizačních forem vyučování a obsahů vyučování ve vztahu k práci učitele s učebními styly žáků při přípravě výuky. Empirická část nejprve představuje výsledky dotazníkového šetření (použit Dotazník stylu učení), které bylo provedeno mezi žáky dvou tříd vybraného gymnázia. Výsledky ukazují, že sledovaní žáci vykazují v preferencích stylů učení společné znaky, související s charakterem gymnaziálního studia. Specifika se projevují zejména vysokou vnitřní i rodičovskou motivací a akcentovaným požadavkem samostatnosti a vytrvalostí při učení. Zjištění jsou dále konfrontována s provedeným pozorováním v obou třídách. Dle zjištěných preferencí stylů učení žáků je nakonec navržena koncepce výuky vybraných témat.
Description
119 s., 15 s. příl. :obr. +CD ROM
Subject(s)
study and teaching, secondary schools, studium a výuka, střední školy
Citation
ISSN
ISBN