Terénní výuka v zeměpise na 2. stupni ZŠ ve vztahu k českému RVP

Title Alternative:Fieldwork in geography in lower secondary schools in relation to the Czech FEP
Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce se zabývá terénní výukou v zeměpise a jejími možnostmi v rámci českého zeměpisného vzdělávání, zejména pak na 2. stupni základních škol. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickým východiskům výuky v terénu, jejím podobám, principům, cílům, plánování, přednostem a limitům. V další části jsou představeny výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi učiteli zeměpisu základních škol Libereckého kraje. Stěžejní kapitolu tvoří výzkum s cílem komplexního srovnání výuky v terénu s výukou ve třídě, které byly naplánovány a provedeny na Základní škole v Železném Brodě, Školní 700. Nechybí také základní geografická charakteristika přilehlé oblasti, na základě které lze uvažovat o možnostech využití terénní výuky. Hlavním cílem diplomové práce je propojit teoretické předpoklady s výsledky průzkumu mezi učiteli a srovnáním výuky zeměpisu v terénu s výukou ve třídě.
Description
108 s., 12 s. příl. :obr., tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
geography (school subject), practical teaching, geografie, vzdělávání, terénní vyučování
Citation
ISSN
ISBN