Role speciálního pedagoga v sociální službě

Abstract
Bakalářská práce se zabývá rolí speciálního pedagoga v sociální službě. Je rozdělena do dvou stěžejních částí teoretické a empirické. Teoretická část se za podpory odborných zdrojů věnuje vymezení termínů z oblasti speciální pedagogiky, speciální pedagogice jako oboru, jejím subdisciplínám a mezioborové spolupráci. Popisuje speciálního pedagoga i kompetence speciálního pedagoga v sociální službě. Dále se věnuje zmíněným sociálním službám, konkrétněji popisu denního stacionáře, klientů a cílům této sociální služby. Součástí teoretické části jsou formulace standardů kvality sociálních služeb.Empirická část byla vytvořena za pomoci dotazníkového šetření a analýzou dokumentů. Jejím cílem je popsat roli speciálního pedagoga v konkrétním zařízení, které bude nejprve charakterizováno pomocí analyzovaných dokumentů. Získané informace z výzkumného šetření jsou shrnuty a následně použity pro navrhovaná řešení. Jímž je navržené uplatnění speciálního pedagoga v konkrétním zařízení a zapojení do činností konkrétní sociální služby.
The bachelor thesis deals with the role of the special pedagogue in the welfare service. It is divided into the chapters theoretical and empirical one. The theoretical part deals, using professional sources, with determination of the terms of the special pedagogy, special pedagogy as a field of study, its subdisciplines and interdisciplinary cooperation. It describes a special pedagogue as well as the competence of the special pedagogue in the welfare service. It deals with welfare service, specifically describing of the day care centre, its clients and services.The empirical part was created using an empiric research, namely questionnaires, and analysis of the documents. The goal of the chapter was to describe the role of the special pedagogue in the particular organization which will be defined with the help of document analysis. Information got from the empiric research are summarized and also used for suggested solutions. The solution is the participation of the special pedagogue in the particular institution and his or her involvement in the activities of the particular welfare service.
Description
Subject(s)
Denní stacionář, integrace, kompetence, socializace speciální pedagog, sociální služba, speciální pedagogika, standardy kvality sociálních služeb, zdravotní postižení, Competence, Day Care Centre, Disability, Integration, Quality Standards of Welfare Service, Socialization, Special Pedagogue, Special Pedagogy, Welfare Service
Citation
ISSN
ISBN