Pojetí přirozenosti ve výchově u J. A. Komenského a J. J. Rousseaua

Title Alternative:Theory of human nature in education by J. A. Komenský and J. J. Rousseau
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Na základě níže uvedených řádků byla provedena analýza a srovnání pojetípřirozenosti ve filosofii výchovy a pedagogice. Především se jednalo o pojetí dvoumyslitelů, J. A. Komenského a J. J. Rousseua kteří byli zastánci tohoto typu výchovy.V rámci práce je možno nahlédnout základním rysům jejich výchovy vedenév přirozenosti a také srovnání obou pojetí. Při pokusu o komplexní náhled filosofie ječerpáno přímo z publikací autorů a také z děl dalších filosofů, kteří se Komenským aRousseauem zabývali. K pochopení koncepce filosofii autorů je třeba nahlédnouthistorickým kontextům a také ohlasům, které odstartovaly a ovlivnily jejich myšlenky.Dále se jedná o náhled rysů výchovy a odlišným pojetím autorů. V jistém smyslu totižjsou pojetí stejná, avšak liší se některými rysy. Pro ucelený vhled do problematikypřirozené výchovy je v práci umístěna výzkumná část, která se pokouší o náhledpedagogů pohybujících se v dnešní praxi
Description
52 s., 9 s. příl. :grafy +CD ROM
Subject(s)
education, pedagogics, nature (philosophy), výchova, pedagogika, přirozenost
Citation
ISSN
ISBN