Systemický přístup ve výuce

Title Alternative:Systemic view in education
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce se zabývá tím, jak zlepšit vzdělávací a výchovný proces v základní škole zahrnutím systemických principů do vyučování. Je zaměřená na možnosti praktického využití některých prvků systemického poznání ve výuce za účelem zvýšení porozumění osobnosti žáka a praktické rozvíjení všech klíčových kompetenci, především však sociálních a personálních. Vycházíme především z prací Berta Hellingera, Marianne Franke-Gricksch a Jiřiny Prekopové. Systemický přístup umožňuje pedagogům citlivěji vnímat a chápat příčinné souvislosti problémového chování. Tím můžou přispět k vytvoření bezpečného prostředí pro vzdělávání, ve kterém jsou zohledněny individuální potřeby a vlastnosti žáků.Učitel díky systemickým poznatkům může lépe zvládat náročné situace, není natolik ohrožen pocity frustrace a bezmoci. Cílem práce je:1 Přispět k otevření odbornému dialogu teoretickým rozpracováním možného přínosu systemických poznatků pro učitele.2.Vypracovat týdenní projekt ''O rodině'' pro žáky 1. třídy. Projekt probíhá ve dvou úrovních. Jsou v něm obsaženy znaky systemického myšlení a zároveň aktivity vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí.
Description
125 s., 17 s. příl. :il., tab. +CD ROM
Subject(s)
education, project method in teaching, teacher career, home and school, výchova a vzdělávání, projektové vyučování, učitelská profese, rodina a škola
Citation
ISSN
ISBN