Nalezení vhodných metrik pro hodnocení B2B modelu

Title Alternative:Design of appropriate matrics for B2B model
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
B2B conceptrelates to business relationships and mutual communication between two companies which does not serve end customers. This cooperation forms the basis of economic production and business processes. The first part of this thesis is dedicated to further characteristics of B2B markets. Then classic B2B trade is described as well as the online commerce which is based on development of electronic communication and the Internet. The analysis of metrics, which are used in the connection with rating and performance measurement, are presented in the second part of this thesis. The third part, the practical one, targets on the case study of B2B model between information technologies´ distributor and customers. The purpose of this thesis called "Design of appropriate matrics for B2B model" is to propose variety of metrics which could be disposed in connection with the above mentioned B2B model. These metrics could be used for objective evaluation and measurement of B2B model.
Koncept B2B se týká obchodních vztahů a vzájemné komunikace mezi dvěma společnostmi, které neobsluhují konečné spotřebitele. Spolupráce je základem ekonomické produkce a obchodních procesů. V úvodu bakalářské práce jsou blíţe charakterizovány B2B trhy. Dále klasický B2B obchod a elektronické obchodování, které vychází z rozvoje elektronické komunikace a internetu. V další části bakalářské práce jsou rozebrány a popsány metriky, které jsou pouţívány v souvislosti s hodnocením a měřením výkonnosti. Závěrečná, praktická část, se zaměřuje na případovou studii B2B modelu mezi distributorem výpočetní techniky a odběratelem. Cílem bakalářské práce "Nalezení vhodných metrik pro hodnocení B2B modelu" je navrhnout různé metriky, které lze ve spojení se zmiňovaným B2B modelem pouţít pro jeho objektivní hodnocení a měření.
Description
katedra: KIN; přílohy: DVD; rozsah: 51 s.
Subject(s)
b2b market, b2b model, b2b marketing, metrics, e-commerce, b2b trh, b2b model, b2b marketing, metriky, e-komerce
Citation
ISSN
ISBN