Marketingová strategie společnosti LargeLife Nutrition

Title Alternative:Marketing strategy of LargeLife Nutrition company
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis analyzes the current marketing strategy of Large Nutrition Life Limited. Its aim is to identify and describe major competitors and identify their weaknesses and strengths. Making an analysis of the marketing mix and also do the SWOT analysis. Based on the findings to design measures that would lead to a strengthening market position. The theoretical part is explained in sports nutrition and the main effect of dietary supplements. The following are generally defined by the individual marketing strategies, competitive analysis and marketing tools. The practical part is described by Large Nutrition Life Limited and its products, sold under the trade designation Amix ?. Described are the largest competitors. This section focuses on the analysis of current marketing strategies. Based on these findings suggestions are made for its effectiveness.
Diplomová práce se zabývá analýzou současné marketingové strategie společnosti Large Life Nutrition Limited. Jejím cílem je identifikovat a popsat nejvýznamnější konkurenty a určit jejich slabiny a přednosti. Učinit rozbor marketingového mixu společnosti a provést také její SWOT analýzu. Na základě zjištěných skutečností pak navrhnout opatření, která by vedla k posílení pozice firmy na trhu. V teoretické části je vysvětlen smysl výživy ve sportu a hlavní efekt potravinových doplňků. Dále jsou obecně definovány jednotlivé marketingové strategie, konkurenční prostředí a nástroje marketingové analýzy. V praktické části je popsána společnost Large Life Nutrition Limited a její produkty, prodávané pod obchodním označením Amix?. Popsáni jsou také největší konkurenti. Tato část je zaměřena na rozbor současné marketingové strategie. Na základě získaných poznatků jsou učiněny návrhy na její zefektivnění.
Description
katedra: KMG; rozsah: 120 s. (183 198 znaků).
Subject(s)
nutritional supplements, competition, strategy, market position, position, marketing strategy, marketing mix, swot analysis, doplňky výživy, konkurence, strategie, tržní postavení, pozice, marketingová strategie, marketingový mix, swot analýza
Citation
ISSN
ISBN